Werkt de body wraps?

Body wraps worden gebruikt om af te vallen. Het principe gaat als volgt: je wikkelt 7x je buik, benen of armen in met transparante foliepapier en gaat daarna slapen onder een warm laken/deken. Voor en na het gebruik goed inwrijven met oliën. Ondertussen veel drinken. Sommigen zeggen dat je er veel gewicht mee verliest maar ik geloof dat niet. Ik denk doordat je gewoon vocht verliest je er minder zwaar zal zijn op de weegschaal maar er in het echt niets verandert. Ik denk dat je er geen slanke buik van krijgt. De reden waarom ik dit vraag is omdat ik geïnteresseerd ben in geneeskunde. Kunnen mensen met kennis of ervaring deze vraag beantwoorden?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (1)

Je hebt gelijk: je zult met een dergelijke methode hooguit vocht verliezen omdat je meer zweet. Er zit misschien een kleine extra inspanning bij waardoor je misschien wat meer verbrandt dan wanneer je 'gewoon' zou slapen, maar als dat effect er al is, zal dat verwaarloosbaar zijn.

Gewicht verliezen doe je als je meer calorieën verbrandt dan je binnenkrijgt. In de praktijk betekent dit minder kcal eten, meer bewegen, of - het liefst - beide. Dit gebeurt niet als je je lichaam in folie wikkelt, dus zul je daar niet mee afvallen. Misschien dat je inderdaad wel een verschil kunt zien op de weegschaal tussen voor en na, maar dat zie je ook als je een keer naar de w.c. bent geweest.

Je gewicht wisselt altijd wat gedurende de dag, dus als je wilt voorkomen dat je dit soort onbelangrijke wisselingen meet, moet je één keer per week wegen, of anders hóóguit één keer per dag, het liefst steeds op dezelfde tijd. Bij voorkeur elke dag in de ochtend vóór je iets hebt gegeten en gedronken.