Werkt een zelf gemaakt drankje van rode wijn en knoflook echt tegen vermoeidheid?

Ik zag het recept voor het eerst langskomen op Facebook en daarna ook diverse andere (dubieuze) sites.

Werkt dat echt of is het onzin?
Ik vermoed overigens dat het geen aangename smaak heeft en dat je omgeving er ook niet vrolijk van wordt.

http://viralfood.nl/lifestyle/moe-recept-knoflook/

Antwoorden (1)

Als placebo zal het werken. Dus de kracht van het denkvermogen dat het drankje je zal helpen om je minder vermoeid te voelen.

Het lijkt mij voor de omgeving prettiger als de ingrediënten van het zelfbedachte medicijn geen onaangename geur veroorzaken. Kamillethee met lavendel zou hetzelfde effect kunnen bewerkstelligen.
Amadea