Moeten de stenen van een hotstone massage gedesinfecteerd worden?

Ik heb een paar keer hotstonemassage gehad en van de 6 keer heb ik 4 keer ontstekingen gehad 2 keer op mijn rug en in mijn gezicht 3 keer

In het begin had ik het niet direct door, maar op gegeven moment merk ik alweer die onsteking. Paar dagen erna. Begint met en rode bult.

Zij gebruikt voor het gezicht koud materiaal na afloop van de massage.

Ze doet het heel goed, maar ik vraag me af of zij die stenen niet hoort te desinfecteren??

Volgens mij gebeurd dat niet anders kan ik toch niet steeds die ontstekingen hebben

Overigens wil ik die hotstone nu niet meer. Heeft iemand hier ervaring mee?

4.2K
Amadea
8 jaar geleden
Wat bedoel je met 'koud materiaal'? Zou het niet kunnen dat jij daar allergisch op reageert?
Ritsuka
8 jaar geleden
gebeurde deze onstekingen elke keer bij dezelfde toko?
gonna
8 jaar geleden
ze gaat met staafjes rozenkwarts over mijn gezicht aan het eind van de hotstone.
Dat gesteente voelt koud aan op het gezicht.
Ja dat staat er ook steeds bij haar

Antwoorden (2)

Een goede masseur zal de stenen tussen de sessie zeker schoonmaken en ook moeten deze met een regelmaat ontlaad worden van de negatieve energie die ze opnemen.
Het is natuurlijk de verantwoording van de masseur of salon dat dit ook inderdaad gedaan wordt.

In hoeverre de stenen een infectie kunnen veroorzaken durf ik niets te zeggen maar als de infectie nog niet helemaal genezen is voordat een volgende sessie gedaan wordt zal de infectie zeker weer verergeren.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Eerlijk gezegd roept dit antwoord meer vragen op dat er beantwoord worden.
Wat is in hemelsnaam 'negatieve energie', hoe kan zo'n steen die energie opnemen en hoe kan dat dan weer ontlaad worden? Klinkt als wel heel erge 'alternatieve' hocus pokus, maar misschien ben ik te kritisch. In hoeverre de stenen een infectie kunnen veroorzaken durf ik wel te zeggen; bij een intacte huid is dat uitgesloten en bij wonden is die kans zo goed als uitgesloten (maar ik mag hopen dat geen salon die stenen op open wonden zal gebruiken.) 'als de infectie nog niet helemaal genezen is voordat een volgende sessie gedaan wordt zal de infectie zeker weer verergeren.'
Daar ben ik niet zo zeker van, zou je dus kunnen uitleggen hoe dat dan zou moeten werken?
Je hoeft de stenen alleen te desinfecteren met desinfecterende handzeep (pompje Unicura) als ze tussen de tenen worden gebruikt, je kunt ze in alle andere omstandigheden reinigen met behulp van een keramische kookplaat schraper als er olie resten op de stenen zijn achtergebleven, of ze inzepen met een klein beetje afwasmiddel en of een paar uur op een bedje van zeezout leggen. Intensievere reiniging is niet nodig.

Toegevoegd na 10 minuten:
Laat je eens controleren door je huisarts, hotstone massage mag niet altijd gedaan worden, bijvoorbeeld bij bloeddrukproblemen (te hoog of te laag, reuma, diabetes en ontstekingen in de huid. Misschien mankeer jij iets zonder het te weten, is hier wel naar gevraagd voordat de massage begon? Ik ga op zoek naar een goede link, die je wat meer informatie kan geven hierover.