Kan men kurkuma drinken?

Sinds kort gebruik ik kurkuma bij het eten maar ik vraag me af of de werking hetzelfde is als men het drinkt
Is het mogelijk een halve eetlepel kurkuma op te lossen in olijfolie en beetje peper bijvoegen? Ik denk aan een jeneverglaasje vol
heeft iemand ervaring ?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.9K
Ritsuka
8 jaar geleden
Welke 'werking' verwacht je er van?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Precies. Wat doet kurkuma? Het is ook de vraag of je olijfolie drinkbaar vind. Je vraagt ervaringen. Ik heb het weleens geprobeerd, maar olijfolie drinken lukte niet. Kon er geen slok van drinken, het is walgelijk. Kan tegenvallen! Het is veel lekkerder om olijfolie door je eten te doen. Drinkt iemand hier olijfolie? Dus.. Maak de thee van Amadea maar.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Daarmee bedoel ik dus dat de structuur van olijfolie niet geschikt is om te drinken. Verdunnen zal vast helpen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Kurkuma is heel gezond vooral in combinatie met zwarte peper. Je kan verse kurkuma wortel raspen en er heet water opgieten om lekkere thee te maken. Breng op smaak met honing of zelfs puur sinaasappelsap.
Sinaasappelsap is keilekker als je er heet water op giet, eet ook de vezels. groet amadeus
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik ben ook wel benieuwd naar welke andere "werking" het nog heeft naast de smaak die het aan gerechten geeft
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
werking:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Kurkuma_%28specerij%29

Antwoorden (1)

Je kunt er thee van maken die nog lekker is ook:

1/4 theelepel kurkuma
1/4 theelepel honing
paar druppeltjes olijfolie
snufje chilipoeder
kokend water

Doe de kurkuma, chili, olie en honing in een mok of theeglas en vul deze vervolgens aan met kokend water. Roer de thee een minuut goed door en laat het nog even trekken en afkoelen.
Amadea
8 jaar geleden
bamibal
8 jaar geleden
+, als is dit natuurlijk geen thee, maar gewoon een warme drank.
bamibal
8 jaar geleden
*al