Waar kan ik krachtige cannabisolie met THC kopen?

Mijn neef wil graag cannabisolie met THC kopen omdat hij prostaatkanker heeft en wil proberen of hij er door kan genezen. Ik las dat men die bij de apotheek ook zou verkopen maar dat die nagenoeg waardeloos zou zijn omdat daar nauwelijks nog kracht zou in zitten.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je geneest niet van THC. Het is een hele prettige pijnonderdrukker, die ook nog eens zorgt voor trek (wat ook bij kankerpatiënten een mooie bijwerking kan zijn). Als je denkt dat je ervan geneest ben je volgens mij verkeerd geïnformeerd/
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je kan het beste zelfkweken en een vaporizer gebruiken (financieel gezien en medisch gezien). Roken is nogal slecht voor je (teer).
Ritsuka
8 jaar geleden
Hij staat toch wel onder behandeling van een arts? Als hij dit wil proberen wel overleggen, mogelijk beinvloed het zijn reguliere behandeling negatief
Cryofiel
8 jaar geleden
THC heeft geen enkele werking op kanker. Het misverstand is waarschijnlijk ontstaan doordat kankerpatiënten vaak veel pijn hebben, pijn die niet meer reageert op normale pijnstillers. THC is dan het enige middel dat nog helpt de pijn draaglijk te maken. DAT is de reden dat sommige (!) kankerpatiënten met THC worden behandeld. De alternatieve wereld heeft dit helaas verwrongen tot "kankerpatiënten worden wel eens behandeld met THC, dat *moet* dan wel betekenen dat THC kanker kan bestrijden". Dat is een misleidende en totaal onethische leugen. THC is dus enkel een pijnbestrijder. Het doet niets tegen kanker.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Cannabis (en waarschijnlijk vooral de THC in de cannabis) werkt bij bepaalde patiëntengroepen goed tegen zenuwpijn, spierspasmen en het wordt nog wel eens gebruikt tijdens chemokuren omdat het misselijkheid kan onderdrukken (maar trouwens ook veroorzaken) en de eetlust opwekt, iets wat onder meer bij vergevorderde kanker een prettige bijkomstigheid kan zijn. Het werkt niet genezend bij kanker, of voor zover nu bekend bij geen enkele aandoening trouwens.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Gaat het wel om THC? Eerst even lezen:
http://www.zamnesia.nl/content/361-het-verschil-tussen-cbd-olie-en-de-rick-simpson-olie
Volgens deze bron is olie met veel THC niet toegestaan. CBD olie is tot ongeveer 15% te koop, welk percentage erin zit maakt eigenlijk niet uit. Het gaat om de totale hoeveelheid, dus bij een lager percentage meer druppels nemen. De huidige Nederlandse wiet heeft zeer hoge THC gehaltes en lage CBD. Coffeeshop wiet is dus niet wat je zoekt. Van CBD is wel bekend/bewezen dat het een sterke ontstekingsremmer is.
Over kanker is nog te weinig bekend, maar wel wat:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2828614/ rechts onderin over de verschillende stoffen in cannabis :
http://www.ukcia.org/culture/effects/effects.php
Cryofiel
8 jaar geleden
Ach, het maakt allemaal niet uit welke stoffen er allemaal in cannabis zitten. Er is geen enkele serieuze aanwijzing dat welke van die stoffen dan ook, ook maar enige werking tegen kanker heeft.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
vind dit best serieus:
http://www.medicalnewstoday.com/articles/279571.php
Cryofiel
8 jaar geleden
Yep. Dat is het inderdaad. Zolang je aan 'cherry picking' doet. 'Cherry picking' is het doorwroeten van tienduizenden uitkomsten. Het overgrote merendeel gooi je weg. Alleen die paar uitzonderingen die je graag wilt zien, noem je. Op die manier kun je altijd met een handjevol "bewijzen" komen voor jouw favoriete stelling. Dat je dit alleen hebt kunnen bereiken door tienduizenden andere uitkomsten onder het tapijt te vegen, verzwijg je natuurlijk. Daarom mijn advies: kijk niet alleen naar die paar onderzoeken die jouw gewenste uitkomst ondersteunen. Kijk naar ALLE onderzoeken. Alleen dan krijg je een goed totaalbeeld van de stand van zaken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dus jij hebt onderzoeken die het tegendeel aantonen? (zelfs > 10.000)
Cryofiel
8 jaar geleden
Zoals je ongetwijfeld weet is het onmogelijk de afwezigheid van iets aan te tonen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Toch heb je het over tienduizenden uitkomsten.
Cryofiel
8 jaar geleden
Yep. Tienduizenden onderzoeken waarin niets werd gevonden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Pepperbollen, ik wou dat het waar was dat cannabisolie met THC genezend werkt. Ik kocht gelijk een paar liter voor iemand die ik goed ken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een paar liter zou ik niet doen, ook bijna niet te betalen trouwens.
Wel gaan lezen, er is veel onderzoek, maar ook afhankelijk van welke behandeling nu gegeven wordt. O.a. in combi met chemo zijn er leuke dingen gevonden. En voor zover ik weet geen nadelen, behalve dan dat veel THC nogal effect heeft...
Daarom is er ook olie met weinig THC.
Cryofiel
8 jaar geleden
Yep, in combinatie met chemo zorgt cannabis voor een vermindering van de pijn en voor een betere eetlust - althans, voor een deel van de patiënten. Daarnaast zorgt cannabis voor een vermindering van de misselijkheid - maar ook hier: voor een deel van de patiënten. Enige geneeskrachtige werking is vooralsnog nooit gezien.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
http://www.medicalnewstoday.com/releases/144770.php
Cryofiel
8 jaar geleden
En weer een cherry. Ik kan je vertellen, er zijn er nog een paar. Ga je die nu ook opzoeken?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dit is hetzelfde artikel als uit je eerdere reactie (wel een interessant stuk trouwens). Verder durf ik niet stellig te beweren dat er in cannabis absoluut geen bestanddelen zitten die kunnen helpen met de behandeling van kanker, maar het wordt door sommige mensen gezien als een of ander wondermiddel.
Cryofiel
8 jaar geleden
Da's ook mijn idee, Sebas86. Cannabis zou kunnen helpen. Wie weet. Daarom is het goed dat daar onderzoek naar wordt gedaan. Maar helpt het? Dat mogen we niet zeggen. Dat is nu juist de reden dat er onderzoek wordt gedaan: als we al zouden weten dat het zou helpen, zou dat onderzoek niet meer nodig zijn. Een wondermiddel, of zelfs maar een krachtig middel, is het met zekerheid niet. Als het dat wel zou zijn, zouden we dat namelijk al lang hebben ontdekt. Conclusie:
Voor zover wij nu weten, helpt cannabis niet tegen kanker. Maar omdat de mogelijkheid natuurlijk wel aanwezig is, wordt er volop onderzoek gedaan.
Je kunt dan natuurlijk cherry picking gaan doen, maar daarmee geef je slechts aan dat je eerst je oordeel vormt en dan pas het gewenste onderzoek erbij zoekt. Dat is natuurlijk de verkeerde volgorde.