Waar kan ik terecht om me te laten testen op de aanwezigheid van zware metalen?

Gedurende een lange tijd voel ik me zwaar vergiftigd. Ik voel me extreem verzwakt en uitgeput, depressief, misselijk, heb last van hartkloppingen, pijnen, een nare smaak in mijn mond, kan bijna niet nadenken en uit mijn woorden komen en voel me vaak alsof ik ter plekke dood neer kan vallen.
Nu stuitte ik op internet op informatie over vergiftiging door zware metalen, en ik zou me graag willen laten onderzoeken om te zien of dat bij mij aan de orde is.
Mijn vraag: waar kan ik terecht voor zo'n onderzoek?
Is dat altijd bij een alternatief geneeskundige? Ik ben (wellicht onterecht?) huiverig voor dat soort praktijken dus hoop dat iemand een goede, betrouwbare arts of instantie kent, het liefst in de omgeving van Amsterdam.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
6.3K
Reddie
9 jaar geleden
Als je in dezelfde wereld leeft als je omgeving, en dus ongeveer hetzelfde eet en drinkt, en niet met zware metalen werkt, is de kans dat je een zware metaalvergiftiging hebt 0,0000000000000%
Ritsuka
9 jaar geleden
Wat zei de huisarts?
Hoe is je voeding en slaap?
Ritsuka
9 jaar geleden
Laat eerst eens ziekte en dergelijke uitsluiten voor je aan zoiets begint. Zomaar googlen kom je bij de raarste ziektes uit.
Cryofiel
9 jaar geleden
Metaalvergiftiging is een favoriet onderwerp van alternatieve angstzaaisites. Vooral op Amerikaanse sites is het nogal populair. Worden de sites waar jij hebt gekeken toevallig voornamelijk bevolkt door Amerikanen? In ieder geval goed dat je de vraag hier stelt. Ik denk dat je hier het broodnodige tegenwicht krijgt om de ongefundeerde alarmverhalen in perspectief te kunnen plaatsen. Terug naar het eigenlijke probleem. Ik vermoed dat je niet zozeer een metaalvergiftigingstest wilt, maar dat je eigenlijk gewoon wilt weten waar jouw klachten vandaan komen. DAT is wat je moet (laten) onderzoeken. Nu concentreer je je op één van de 300 mogelijkheden. Het eerste probleem daarvan is iets dat al gezegd is: je richt je aandacht nu op één van de minst waarschijnlijke mogelijkheden. Een tweede probleem is dat je, wanneer je je zo richt op alleen die ene mogelijkheid, de andere 299 mogelijkheden wegdrukt. Terwijl die juist veel waarschijnlijker zijn...! (Het getal van 300 of 299 is natuurlijk maar een bedenksel; ik bedoel gewoon dat er veel, heel veel mogelijkheden zijn, en dat jij nu al je aandacht richt op slechts één enkele mogelijkheid.) Heb je je problemen al eens voorgelegd aan een (echte) arts? Die kan samen met jou op zoek gaan naar de *werkelijke* oorzaak van je klachten. Daarmee heb je heel wat meer kans op het vinden van de oorzaak, en dus op genezing, dan wanneer je je richt op iets dat toevallig populair is op sommige alternatieve sites.
Erna55
9 jaar geleden
In Nederland hebben we prima geneeskunde. Ga naar je huisarts, die kan bekijken wat er aan de hand is.
Er zijn " gewone" ziekten die dezelfde symptomen geven die je hebt. Laat een huisarts erover oordelen.
In het alternatieve circuit zijn er vaak middelen bedacht, waarna er klachten verzonnen zijn die dit middel nodig maken. Ik zou ook kunnen zeggen dat ik speciale " ontstralend water " heb. Goed voor alle klachten. Te koop voor veel geld. Werkt gegarandeerd na 23 dagen. ( dan zijn de meeste virussen uitgewerkt)
Erna55
9 jaar geleden
Vergiftiging door zware metalen kwamen vroeger nog wel eens voor. Er waren een aantal beroepen waarbij mensen blood gesteld werden aan zware metalen.
Nu gebeurd het niet of nauwelijks meer. Wanneer de vraagsteller kan aangeven waarom hij denkt bloot te zijn gesteld aan deze zware metalen, dan zou het misschien mogelijk zijn om een vergiftiging op te lopen.
Maar wanneer je op internet snuffelt naar verschijnselen als vermoeidheid, depressie, etc, dan kom je op 100 site terecht van niet-wetenschappelijke onzin. Het kost je altijd geld !
En je bent er nooit mee geholpen. Wanneer de klachten verminderen heeft dat andere oorzaken.

Antwoorden (1)

Dit kan alleen bij een arts via een bloedonderzoek...maar vergiftigging door zware metalen komt maar zeer zelden voor en is eerder uitzondering...leg je problemen eens aan je arts voor en ga zeker niet de alternatieve toer op.
9 jaar geleden
anneliez
9 jaar geleden
nog een + en verder, vooral niet op google gaan zoeken, de meeste sites zijn in elkaar geknutseld door mensen die er op een of andere manier geld aan willen verdienen door wel een genezing te hebben via pillen of ander spul
Cryofiel
9 jaar geleden
Goede tips en het enige juiste antwoord.