wat is het verschil tussen chiropractie en Body stress release?

Ik wilde een intensief traject gaan starten bij een chiropractor hier in de buurt. Heb namelijk erg last van stijve spieren in mijn rug, schouders en nek sinds een jaar of tien en heb hier nooit iets mee gedaan. Vandaag las ik iets op Internet over Body stress release. Iemand ervaringen mee?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
8K

Het beste antwoord

Het verschil tussen Chiropractie en Body Stress Release (BSR) is dat BSR een milde, maar zeer efficiënte gezondheidstechniek is. BSR werkt door middel van het geven van kleine, lichte impulsen met de vingers, duimen of handen op de juiste plaats en in de juiste richting. Het lichaam kan door deze impulsen de spanning laag voor laag loslaten. Een BSR practitioner test het lichaam op body stress, hij maakt hierbij gebruik van het zogenoemde bio-feedback mechanisme van het lichaam.
De grondleggers van BSR Ewald en Gail Meggersee zijn begonnen als Chiropractors, maar konden zich uiteindelijk toch hier niet in vinden en hebben na een jarenlange zoektocht een holistische en vooral milde techniek ontdekt en ontwikkeld. www.bodystressrelease.nl/hoe-werkt-body-stress-release/de-geschiedenis-van-body-stress-release/

Als je beide gezondheidstechnieken bekijkt op You Tube dan zie je het verschil al in de toepassing. In deze video zie je hoe een Body Stress Release in zijn werk gaat.
http://youtu.be/SCIFpGCK42M

Zelf ben ik enorm blij dat ik met BSR begonnen ben 3 jaar terug na eerst fysio en- manueeltherapie geprobeerd te hebben. Mijn nek en rug waren ook compleet verkrampt. Daarnaast had ik ME/CVS met daardoor een scala aan klachten en migraine. Kort gezegd ben ik zo goed als van al deze klachten af. Zelfs van de ME/CVS ben ik volledig hersteld. Als ik terug denk hoe verkrampt ik de eerste keer op de behandelbank lag en hoe ontspannen nu. Ik weet niet hoe dat met Chiropractie is, maar met Body Stress Release is het zo dat wat hersteld is ook niet meer terug komt. Wel kan het nog een poos duren voordat de diepere spanningslagen bereikt zijn afhankelijk van hoe lang body stress is opgebouwd door de jaren heen. Het kost dan tijd, maar de techniek is zeer effectief.

De beide technieken kan ik natuurlijk niet exact naast elkaar leggen, maar nu heb je vanuit de BSR techniek in ieder geval wat vergelijkingsinformatie en een ervaringsverhaal.