Is ginseng nu wel of niet gunstig?

Ik kan nergens een goed en betrouwbaar antwoord vinden. Is ginseng nu echt alleen maar gunstig zonder neveneffecten? Ik heb kruidvat tabletten ''bij stressgevoel'' zenuwen en slapen. Ik lees wel op niet echt 100% betrouwbare sites dat het gevaarlijk kan zijn mbt je bloeddruk, ik heb voor mijn bloeddruk en hart betablokkers ( bisoprololfumaraat ) niet een heel ernstige aandoening overigens. Momenteel ervaar ik veel stress en ik zoek het liever niet in de reguliere medicaties zoals oxazepam en andere kalmeer tabletten. Is ginseng, of in ieder geval deze van kruidvat veilig te gebruiken? Op het potje zelf staan geen waarschuwen, alleen niet te gebruiken voor zwangere vrouwen en kinderen onder de 12 jaar maar ik wil het graag zeker weten. En zal bij twijfel alsnog ook de apotheek gaan bellen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
10.1K

Het beste antwoord

Sommige mensen zeggen er baat bij te hebben en anderen, die er minder vertrouwen in hebben, hebben geen voordeel er bij. Het is SOMS een psychische kwestie, geloof er in en het werkt voor je en anders niet.

Als advies als dat mag, probeer te wandelen mooi of slecht weer het verzet je gedachten, ga sporten een echte work out dan heb je even minder tijd voor je zorgen en problemen en kan je frisser over je zorgen nadenken, praat met iemand die je vertrouwt sie kan luisteren en eerlijk is.

Sterkte gewenst!