Wie weet de juiste hoeveelheid monnikspeper en grote klis die je per dag mag innemen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
7K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
tegelijk? waarvoor? wie heeft je het advies gegeven?
zomaar een paar vragen die wel praktisch zijn. Anders is er geen antwoord op te geven :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja deze kruiden worden tegelijk ingenomen tegen acne, de informatie komt uit een kruidenboek en daarna info gevraagd bij de gezondheidswinkel. Maar dat lijkt me alsnog niet nodig want er is tijd een maximum van iets wat je in mag nemen wat je ook hebt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
blijft toch moeilijk te beantwoorden. de ene mens reageert anders op kruiden dan de andere. Bij 'lichte' kruiden wordt meestal 2 x per dag aangeraden voor een duur van 2 of 3 weken lang.
Daarna stoppen, contact opnemen met de therapeut die het heeft voorgeschreven en kijken wat de verandering is.
Is er iemand die je kent die er meer ervaring mee heeft?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ken zo niemand die er meer ervaring mee heeft. Op internet al wel gevonden dat deze 2 minimaal 3-6 maanden gebruikt moeten worden voor een goede werking. Van vitotaal zijn hier capasules van en de hoeveelheid die daar in zit weet ik ook dus dat zou ik in principe aan kunnen houden. Alleen hoopte ik op iemand die hier veel van wist en mij eventueel advies hierover zou kunnen geven.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
zit er geen bijsluiter bij? Afhankelijk van waarom je het wilt slikken wordt de dosis bepaald. Vraag anders advies bij een arts/natuurarts/natuurgeneeskundige
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik haal de kruiden los omdat dat een stuk goedkoper is dan de kruiden in capsule dus ik heb geen bijsluiter

Het beste antwoord

Monnikspeper (Vitez agnus-Castus) is een kruid dat langzaam maar zeker resultaten kan geven en over het algemeen 4-6 maanden gebruikt moet worden. Het stimuleert de schildklier om bepaalde hormonen aan te maken die bijdragen aan een regelmatige cyclus. In een capsule van Bonusan zit 225 mg extract ervan, en er wordt aanbevolen om dagelijks 1 tot 2 capsules tijdens of vlak na de maaltijd innemen. Het beste moment van inname is 's morgens vroeg, direct na het wakker worden. Dus de maximale hoeveelheid is 450 mg monnikspeper.

Grote klis (Arctium lappa) ondersteunt het herstellend vermogen van de huid en de doorbloeding. In de beschrijving bij Vitotaal staat maximaal 6 capsules per dag, maar aanbevolen is drie keer per dag één capsule. In een capsule zit 220 mg van de Grote kliswortel, dus je moet er niet meer dan 132 gram per dag van nemen. Je kunt het als voedingsmiddel zien, en het toevoegen aan soepen of verwerken in roerbakschotels. Het kan zonder bezwaar langdurig worden gebruikt.
Amadea