Er zijn 13 soorten vitamines, deze zijn totaal verschillend van elkaar. Vitamines komen uit de levende natuur. Planten kunnen namelijk vitamines aanmaken. Vitamines komen niet uit de grond maar komen zelf tot leven. Als je de vitamines dichterbij gaat bekijken zie je dat er twee groepen zijn. Er zijn namelijk vitamines die in water oplosbaar zijn en er zijn vitamines die in vet oplosbaar zijn. Misschien kun je het nu zelf al wel invullen. De in water oplosbare vitamines kun je vinden in het vocht van groentes of planten. De andere vitamines, die in vet oplosbaar zijn, kun je tegenkomen in bijvoorbeeld boter.
De soorten vind je in de link:
http://www.liona.be/welke-soorten-vitamines-bestaan-er/

Toegevoegd na 1 minuut:
Er zijn 13 stoffen die de naam vitamine hebben. Dat zijn de vitamines A, C, D, E, K en 8 soorten vitamine B, namelijk: B1 ( thiamine), B2 ( riboflavine), B3 ( niacine), B5 ( pantotheenzuur), B6, B8 ( biotine), foliumzuur (B11) en B12.
10 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
10 jaar geleden
Sneller dan ik... :-(
Maar wel het goede antwoord ! Plus!