Het hangt er helemaal vanaf welk gestel jij hebt. Voor de een werkt iets heel anders dan voor de ander. Maar je zou korrels Sulphur kunnen proberen.

Toegevoegd na 4 uur:
Nu ik de aanvullende informatie in de reacties gelezen heb, wil ik mijn antwoord uitbreiden. Er zijn namelijk nog veel adviezen te geven:

Mensen die aan psoriasis lijden doen er goed aan veel verse groenten en fruit te eten. Het is beter geen rood vlees, bereide vleeswaren of geraffineerde voeding meer te gebruiken. Geef de voorkeur aan volle granen. Let ook op met witte suiker, koffie en alcohol. Kies voor vette vissoorten zoals zalm, sardientjes, en makreel vanwege de omega-3. Men kan ook visolie-supplementen gebruiken. Het gebruik van probiotica is aan te bevelen. Stress moet vermeden worden. Ga lekker wandelen in de natuur. En de zon is heel goed, want die beschikt over alkaliserende eigenschappen (maakt het lichaam minder zuur). Maar let wel op iedere vorm van roodheid op de huid.
Sommige planten hebben een zuiverende werking op de lever en kunnen zo psoriasispatiënten helpen. Vooral Mariadistelextracten.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb dat ook wel eens gehoord, maar zeezout kan ook verbetering geven, maar dat is niet homeopatisch, ook lichttherapie werkt vaak wel. +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nog even ter aanvulling: het gaat niet om mijzelf maar om mijn jongste broer. Hij is 45 jaar, en heeft het syndroom van Down. Kan niet goed praten, en is moeilijk te bewegen naar arts en ziekenhuis te gaan. Lichttherapie bijvoorbeeld is geen optie, hij zou dan te vaak naar het ziekenhuis moeten, zou teveel stress geven. De allopathische crèmes helpen nauwelijks. Zeezout is al geprobeerd, maar werkt ook niet. Omdat de "gewone" crèmes niet goed werken zoeken we het nu in homeopathie of natuurlijke middelen. Naar een genezer gaan met hem zal niet werken, hij kan niet goed praten, zal geen antwoord weten op vragen die worden gesteld, en daarom zoeken we een zalf, olie, of poeder die hopelijk werkt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hartelijk dank voor de uitgebreide reactie, Ik zal het doorgeven aan de leiding van het tehuis waar hij woont.
Hopelijk gaan ze wat meer op de voeding letten, en ik zal vragen of ze visoliecapsules willen kopen en probiotica.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank voor de adviezen, ik ga het overleggen met de leiding van het tehuis waar mijn broer woont, en ik hoop dat het beter zal gaan met zijn huidproblemen.

Andere antwoorden (2)

wat een goed middel is , en waar ik in mijn familie goede ervaringen mee heb gezien is colloidaal zilver..
verkrijgbaar bij de apotheek..

lees de volgende link

http://www.juniperus.net/info/colzilv.htm
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je wel, ik ga de link opslaan en zal het goed lezen.
Sommige patienten hebben veel baat bij aloë vera te drinken en soms ook de plekken insmeren met olijfolie.
Echter zijn dit geen homeopatische middelen.
Wel natuurlijke middelen, maar waarschijnlijk bedoel je dat ook.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, of het nu homeopathisch is, of een natuurlijk middel, als het maar helpt, dat is het belangrijkste. Ik ga je advies noteren, dank je wel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou ja, dat dacht ik al, maar eigenlijk is mijn antwoord dan niet goed, is ook veel verwarring wat nu precies homeopatisch is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ ik vind het een goed antwoord, snap weer even de min niet..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vind het ook een goed antwoord, snap dat plus en min systeem niet. Misschien had ik mijn vraag anders moeten stellen, welke alternatieve middelen helpen tegen psoriasis. Dat zou bij nader inzien beter zijn geweest.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Francesca, ja dat had duidelijker geweest, maar wat geeft het als je maar de juiste antwoorden krijgt.
ja en die minnen, ach, soms zijn het kinderen die dat leuk vinden, zeker bij de alternatieve vragen, of spirituele vragen, maar vaak ook het feit dat ik veel punten hier heb, dus willen ze je terug pakken.
Een plus duimpje geeft aan dat je het zelf een waardevol antwoord vind.
Bij een minduimpje, vind je dat dus van niet.
Maar ze vertellen vrijwel nooit waarom, omdat ze meestal zelf geen goede motivatie weten.
Dus ja, ach, ze doen dan maar.
Over de psoriasis, wil ik nog zeggen, dat stress een grote rol speelt bij het uitlokken van een nieuwe aanval.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zit nog niet op genoeg punten om een plus duimpje te plaatsen eddijst, maar in gedachten doe ik het wel hoor. ;)
Stress kan een nieuwe aanval uitlokken dus. Jammer is dat, want stress is niet altijd tegen te houden, helaas.