Wat voor natuurlijke middelen kan ik gebruiken voor (constitutioneel) eczeem bij mijn dochter?

ik gebruik liever geen hormoonzalven of iets dergelijks.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.5K

Antwoorden (8)

Mijn moeder gebruikte Molkosan voor de eczeem voor mijn zusje. Met een watje erop deppen bij elke aanval. Wel volhouden en wordt na verloop van tijd (altijd gebruiken en niet iets anders) veel en veel minder, maar wég gaat het niet natuurlijk. Je kan het haar ook aanleren te gebruiken tegen de tijd dat ze het alleen kan doen (geen idee hoe oud je dochter is).

Molkosan van A.Vogel is een 100% natuurlijk product dat is bereid uit gezuiverde en geconcentreerde melkwei van verse Zwitserse alpenmelk.

Je kan het kopen bij iedere drogist.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn Broertje heeft hier last van gehad. Mijn ouders haalden altijd zeewater voor hem, dit warmden ze dan wel een beetje op en dan zetten ze hem in een badje met een klein laagje zeewater en sponsden hem af.

Ik herinner me nog dat het wel pijn deed en hij er vaak van ging huilen. Maar mijn ouders bleven het doen omdat het zo goed hielp.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Je kan ook zeezout nemen en dat oplossen, handiger als je ver van de zee woont.
Dode zee zout schijnt door de samenstelling nog beter te helpen. (geen ervaring hiermee)
Appelazijn is wat ik een paar maanden geleden had gezegd, nog steeds vind ik dat het proberen waard.

Kokosolie is iets wat ik net "ontdekt" hebt.
Wel pure onbehandelde olie, die dus nog naar kokos ruikt en proeft. Het merk in de 3e link is o.a. bij de natuurwinkel te krijgen. (voor 11,50)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een constitutioneel eczeem heeft met de constitutie van een mens te maken. Ik ben met mijn dochter naar een natuurarts gegaan, die heeft haar een dieet voorgeschreven, dit hielp wel. Voorts is het van belang altijd gezond te eten, en stress te vermijden. Ik heb het zelf ook een tijd gehad, na de bevalling van mijn enige kind. Ook dieet en gezond eten.
Als het in de genen zit, zoals bij ons, kan het toch ieder moment terugkeren.
Vet houden is dan het beste. want vooral droge eczeem kan gebarsten huid opleveren.
Natte eczeem verbinden met katoenen windsels.

Het is vreselijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt, naast de adviezen van de anderen, thee laten drinken van Viola Tricolor. Dat reinigt van binnen uit.
Ik weet niet hoeveel kopjes per dag, maar dat zal wel te achterhalen zijn.
Er is ook Viola Tricolor zalf en tinctuur voor uitwendige behandeling.

Een goede zalf is ook Creme Bioforce van dr. Vogel.

Veel sterkte er mee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Badolie van Balneum voor gevoelige huid. Mijn dochter zat,mede door medicatie onder de eczeem, scheuren in de huidplooien en dergelijke, afgrijselijk zag ze eruit. Toen kreeg ik van mijn moeder zo'n flesje (wel prijzig) en na drie dagen wikken en wegen heb ik haar in bad gedaan met dat spul. Na drie keer was het al beter. Ik heb het een jaar gebruikt toen was het over. je moet wel oppassen, het bad word spekglad.

Toegevoegd na 59 minuten:
hier kan je kijken welke voor jouw dochter het best is. en je kan het meeste ook bij een drogist/apotheek kopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Constitutioneel eczeem; we hebben jaren getobt met onze zoon die eczeem had. Na vele omzwervingen hebben we Aloe Vera Gel gevonden. Een natuurlijk product wat onze zoon na verloop van tijd weer een gezonde huid gaf en ons de nodige nachtrust.

Toegevoegd na 3 minuten:
http://www.omaweetraad.com/tipview.php?rubriek=gezondheid&label=Eczeem
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer Dr Natasha Campbell-McBride's "GAPS Dieet".