Zoals iHave het zegt, beiden zijn hetzelfde.

Met vitamines is het zo dat ze niet niet in 100% zuivere vorm of vaste samenstelling van bestanddelen verkrijgbaar zijn. De eenheid IE (internationale eenheid) is gerelateerd aan de farmacologische werkzaamheid, die verschilt per product. Bij de meeste medicijnen is de werkzaamheid recht evenredig met de hoeveelheid uitgedrukt in gewicht in grammen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Er is geen verschil, 5000 IU = 5000 IE

Het is de afkorting voor dezelfde eenheid.

In het Nederlands Internationale Eenheid (IE), en in het Engels Iternational unit (IU), in het Frans Unité internationale (UI) en zo zijn er nog meer namen aan dezelfde eenheid te hangen.