Ik wil graag weten welke soort thee het meest rust geeft?Ik bedoel dan niet om te slapen, maar bij een gevoel van onrust door stress.

Door veel heftige gebeurtenissen in mijn leven kom ik zelfs overdag niet goed tot rust. Voel me altijd gestresst en wil geen medicijnen nemen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9K

Het beste antwoord

Gewone zwarte thee en nog vele andere soorten hebben een licht opwekkend effect maar ook daar kun je heel goed rustig van worden. Het belangrijkste is om ook echt van die thee te genieten, er voor gaan zitten. Als je gestrest bent ontbreekt dat er meestal aan. je hoofd gaat maar door en je hebt amper in de gaten dat je aan het theedrinken of aan het eten bent. Kijk maar eens naar theeceremonieën in het Verre Oosten en in vroeger tijden ook in ons land. Ook nu nog heeft theetijd meer het imago van een rustpunt op de dag dan koffietijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit dacht ik ook+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toch doet koffietijd voor mij hetzelfde ;-)
En inderdaad, het is niet wat je drinkt, maar of je tijd voor jezelf wilt nemen. Zolang het maar geen liter sherry is....;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Net mijn antwoord, Kees. Het is inderdaad meer hoe je 't drinkt, dan wat je drinkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed idee om er ook eens rustig van te genieten, ik ben dit echt gaan proberen, en het werkt wel. Wellicht kan ik op die manier ook wel andere soorten thee proberen. Bedankt voor de tip.

Andere antwoorden (23)

Kamillethee is een goede rustgever.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thee met citroenmelisse.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze verkopen ook thee bij starbucks met verschillende soorten kruiden wat ook heel goed is voor ontspannen.. Een pakje hiervan kost 5 euro, of ze het nog verkopen weet ik eigenlijk niet omdat het al een poosje geleden is dat ik zoiets heb gekocht.. Het hielp wel heel erg bij mij..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wietthee en anders
Sterrenmix
Kamillethee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sinaasappelthee, maar dan echt van sinaasappelschil(gedroogd) en niet de pickwick met een nepsmaakje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Valeriaanthee is een krachtig maar veilig kruidenkalmeermiddel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+je
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mag je nooit te lang gebruiken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit stond bij je site.......Let wel op: valeriaan kan hoofdpijn en spierspasmen veroorzaken. Gebruik het niet te lang of te veel.......................
Yohimbe is prima
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
rooibosthee. Die heb je ook nog in verschillende soorten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er is een thee van het merk Celestial Seasonings, deze heet Tension Tamer.
Er zit onder andere zoethout, kamille, pepermunt, citroen en gember in.
het is onder meer te koop bij Jumbo en de Tuinen.
Ook via internet kun je het bestellen.
Zelf heb ik hier goede ervaringen mee, bovendien vind ik het ook een heel lekkere thee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ben vaak overspannen geweest, heb hiervoor medicatie gehad.
Dronk altijd koffie en nu al jaren gewone zwarte thee en ben veel rustiger geworden.
de medicatie staat bijna op nul.
dus dit werkt goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb altijd verschillende soorten thee van zonnatura... daar zitten ook niet slechte stoffen in maar is puur natuur en dat is goed voor je lichaam en daar ontspan je ook van.Dus geen nep thee drinken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een kopje pepermunt thee, een half uur voor het gaan slapen, zo heet mogelijk drinken in kleine slokjes.

pas op! neem nooit meer dan 1 kopje, anders werkt het precies tegenovergesteld en kan je niet in slaap komen.

Ook thee van citroenmelisse, pepermunt en glidkruid, is goed werkzaam voor jouw probleem.

En natuurlijk gezond en nooit te veel eten, met voldoende water drinken.
Pas op! zo min mogelijk koffie/ cola.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
probeer eens een kalmerende thee van A.Vogel. dit is nieuw en blijkt erg goed te werken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de kruidentheeen van maharishi ayurveda zijn heerlijk !!
pitta thee voor in de ochtend, kapha thee voor de middag en vata thee voor de avond.

vermeng gelijke delen gedroogd sint janskruid, havervlokken en damiana, 2 theelepels in theepot, 6dl kokend water, 10 min. trekken.
drink hiervan 3x daags een kop
deze thee werkt als een antidepressivum.

halve theelepel gedroogde betonie en net zoveel lavendel en rozemarijn in je kom, kokend water erop en laten trekken. ff zeven en drinken. maar niet meer dan 1 a 2 per dag. dit is een kalmerende thee tegen stress.

2 theelepels st.janskruid en 1 theelepel rozemarijn, kokend water en laten trekken. elke dag 1 kop drinken.
dit is goed tegen somberheid (winterdip) en betere doorbloeding en houdt het hoofd helder.

2 eetlepels verse citroenmelisse en 6 dl kokend water, 10 min. laten trekken, zeven en drinken, 3x per dag een kop
is rustgevend, tegen depressies, hoofdpijn en spijsverteringsproblemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lavendel-thee bedaart de zenuwen en werkt kalmerend op maag en darmen.
Lavendelthee is kalmerend,verzachtend,helpt bij depressiviteit en brengt emoties in evenwicht
Heeft bij mij een goede invloed,succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sint janskruid thee van Albert Heijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou bij de drogist of het reformhuis ginseng extract kopen. Dit zijn korrels en kan je als thee zetten. Je hebt vele merken. Persoonlijk heb ik positieve ervaring met Ihlwa ginseng extract. Op deze site kan je lezen wat de werkzaamheid van ginseng is. Je kan altijd een ander merk kiezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sterrenmunt thee of groene thee met cranberry
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En dan denk je dat thee wel gaat helpen ??
Volgens mij moet je dan zwaardere middelen inzetten ; ontspanning door inspanning voornamelijk, (beweging dus), je zinnen verzetten, je denkpatronen doorbreken etcetera. Met of zonder hulp. Maar met een kopje thee tussendoor gaat dat ECHT net zomaar lukken.

Het overdag ingelasten van een MOMENT (half uurtje ?) om rustig over de dingen na te denken, tot jezelf te komen, dingen op een rijtje te zetten, je denkpatronen te onderzoeken, gebeurtenissen in perspectief te plaatsen en spanningen van je af te laten glijden is WEL een heel goed idee, meerdere keren desnoods, maar wat je daar bij drinkt is niet zo van belang.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
appelthee d
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb al veel theesoorten voorbij zien gaan in de antwoorden. voor mijzelf neem ik altijd st. janskruid, hopkegels en valeriaan. van alle drie een theelepel in een grote kop en dan water wat gekookt heeft. 10 min laten trekken en dan 3x per dag een kop drinken. het is mijn ervaring die dit doet schrijven. andere thee die in de antwoorden vermeld staan kunnen ook goed helpen. ik wens je veel succes met het uitproberen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik gebruikte chineese thee van een accupunctuurkliniek
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eerlijk gezegd gaat het vaak niet om de 'soort' thee die je drinkt, maar de manier waarop je de thee drinkt.
zet een klein kannetjes thee en neem een kopje dat je goed halfvol giet. Wanneer de thee in het kopje 'lauw' is nip je er aan en drinkt vervolgens kleine slokjes. Zodra de thee in je kopje gaat afkoelen giet je er hete thee bij van het kannetje zodat je steeds warm/lauwe thee in je kopje hebt om te drinken.

Veel succes ermee.