Waaraan moet een goede bio-multivitamine voldoen? Dus niet synthetisch, zoals Action, kruidvat, hema. Iemand, liefs biologisch eet en denkend n idee?

Een soortgelijke vraag is net verwijderd, maar ik wil t echt graag weten. Ben ook geinteresseerd in merken, dan onderzoek ik dat verder.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Solgar is een heel goed merk biologische pietamientjes. Te krijgen bij de DA-drogist. Wel een tikje prijzig.

Het beste antwoord

Organische verbindingen zijn inderdaad vaak beter dan synthetische, de laatste worden op het etiket meestal niet vermeld. Maar let bijv op de p-5-p variant van B6, de D3 variant van D, vitamine E als d-alfa-tocoferolsuccinaat, magnesium en zink als citraat enz. Verder brede dekking omdat het altijd een samenspel van alle ingrediënten samen is (synergie). Vitamines en mineralen zijn de goedkope ingrediënten, extra's als plantaardige extracten zijn wat een multi kostbaar maakt (tenminste, als ze ook echt 'gestandaardiseerd' zijn anders is het meestal goedkoop). Plantina is inderdaad een heel degelijke multi, zie bijvoorbeeld in deze vergelijkingen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De kwaliteit van een voedingssupplement wordt voor een groot deel bepaald door welke stoffen er NIET in zitten. Zo bevat de 'Plantina Multi' geen overbodige stoffen en is vegetarisch. Daarnaast zijn de grondstoffen uiterst zorgvuldig gekozen. Zoals voor de goed opneembare vorm van magnesium in plaats voor het nauwelijks opneembare magnesiumoxide.

Voor de formulering van de Plantina Multi staat dr. Gert Schuitemaker van het Ortho Institute garant. Naar de inzichten van tweevoudig Nobelprijswinnaar Linus Pauling, maar geheel toegespitst op de Nederlandse situatie.

Over wat er wel of niet in een goede multivitamine behoort te zitten leest u alles in het boekje:
'Het gouden boekje voor de gezondheid'
alles over vitamines, mineralen en voedingssupplementen van Gert.E.Schuitemaker uitgegeven door Ortho Communications & Science. ISBN 90-76161-01-1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1. In dat boekje wordt uitgelegd waarom voor de ene vitamine de natuurlijke bron wordt gekozen en dat voor andere vitamines niet hoeft. Aanrader voor iedere beginneling in de orthomoleculaire leer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je Kees :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit is precies de soort info die ik zoek:-) merci!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graag gedaan :)