Bestaat er ook zoiets als maagtransplantatie? Wat zijn de voorwaarden, wanneer gebeurt het, geheel de maag, ...?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.3K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Je kunt wel degelijk leven zonder maag het vergt wel een grote discipline met betrekking tot eten je moet kleinere hoeveelheden tegelijk eten en meerdere keren per dag zodat je toch voldoende calorieën binnen krijgt.

Het beste antwoord

Nee, wel kun je een gedeelte van je maag missen.
bijvoorbeeld als je maagkanker hebt. zie bron hieronder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee, het is te lastig om het uit te voeren, en het kan veel complicaties met zich meebrengen. Niet mogelijk dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
volgens mij kan dat niet zomaar, Of misschien helenmaal niet, Het is net als een lever, Je kan niet leven zonder ;)
Je kan volgens mij wel een deel afstaan Bijvoorbeeld aan familie leden zodat de rest van de maag gered kan worden, Dus delen kan je missen maar niet de gehelen maag ;)