Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kan ik doen tegen de jeuk?

Ik heb jeuk op mijn buik, borst en rug. Ik ben op die plekken afgelopen week verbrand geweest en nu is het nog een beetje rood. Wat kan ik aan deze jeuk doen?

Toegevoegd na 7 minuten:
Ik ben nog niet aan het vervellen en er zitten ook geen blaasjes op.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (10)

Ik verbrand nooit, dus ik weet niet of het ook werkt als je verbrand bent, maar ik gebruik dan vaak azijn, dat kun je ook gebruiken, als je bent gestoken. Het helpt wel tegen de jeuk, maar ik weet niet of het gaat branden ofzo, als verbrand bent. Ik hoop dat het helpt, want ik snap dat het heel vervelend is
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Koelen. Een lauwe/ koude douche, doet de jeuk afnemen.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
insmeren met aftersun of bodylotion. of gewoon nivea of welke zalf of creme er in huis is. Als dat allemaal niet aanwezig is zou yoghurt ook kunnen helpen.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Een aftersun is hiervoor te laat, wel kun je hiervoor het beste een mentholpoeder gebruiken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
aftersun raad ik aan. Niet alleen voor de jeuk, maar ook tegen huidkanker. (waar je trouwens maar niet teveel bij stil moet staan)
en voor de rest moet je gewoon wachten, misschien wel tot je verveld bent.
Heb ik afgelopen week ook gedaan, was namelijk rood als een kreeft na een dag vakantie. Is even vervelend maar gaat vanzelf over.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan de jeuk verlichten door een tamelijk koel bad te nemen waaraan u vooraf ongeveer 2 koppen azijn hebt toegevoegd.
Of:
Een lauw bad nemen waarin je een kop havermout hebt laten weken. Vul bijvoorbeeld een oude panty of een washandje met havermout, knoop het bovenaan dicht en hang het in het badwater terwijl je in het bad ligt.
Wees wel voorzichtig als je uit het bad stapt, want havermout maakt het bad glibberig.
Daarna:
Een verkoelende gel bvb aloë vera aanbrengen. Dit wordt al heel lang gebruikt om jeuk te verlichten en genezing te bevorderen. Breng de gel twee- tot driemaal daags aan op de aangetaste huid en was de huid grondig voor u een nieuwe laag aanbrengt.
Of:
Breng een crème op basis van sint-janskruid aan. Dat kruid heeft antiseptische en pijnstillende eigenschappen en werd eeuwenlang gebruikt om wonden en brandwonden te genezen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Krabben!! :D
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
caladryl zalf of gel
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
calendulan emulsie van vsm
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb mijn man er laatst melkvet zalf opgestreken en dat heeft prima geholpen.
(Lees meer...)
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding