Hoe kom ik van de jeuk op me rug af na dat die verbrand is geweest

Ik heb mijn rug 2 dagen geleden verbrand op mijn werk.
en nu jeukt het als een gek..
iemand enig idee hoe ik er zo snel mogelijk van af kom..?
(het is nog niet aan het vervellen)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
54.7K

Antwoorden (8)

Als het door de zon is en er geen blaren opzitten, goed insmeren met aftersun.
12 jaar geleden
Koelen met menthol10, en daarnaast insmeren met after sun om je huid wat soepel te houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Hoelang heeft het bij u geduurt
Je zou je rug kunnen inwrijven met Flammazine zalf,geeft een verkoelende werking.
12 jaar geleden
ondanks dat je nog niet aan het vervellen, maar er worden onderwijl is je huid wel het dode weefsel aan het vervangen, dit levert deze jeuk op
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb een paar jaar geleden ook gehad, lekker paar uur zonnen op 1800 meter hoogte, bij een meertje aan de evenaar. Heb er maanden plezier van gehad, voornamelijk van de jeuk.

Wat mij het beste geholpen heeft is Calendulan zalf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haal een bodycreme of lotion die verkoelend werkt en /of antihistamine is. Calandril is bijv. erg goed in dit geval.
verkrijgbaar bij de apotheek.
Ook de drogist heeft antihistamine lotions of verkoelende
lotions. Laat daar je rug lekker mee inwrijven en de jeuk is
weg.
12 jaar geleden
als het niet meer rood is of pijnlijk, je huid een handje helpen met een lekkere scrubbeurt. Dit kan ook met koffie dik vermengt met wat vloeibare badschuim.
De jeuk komt doordat je huid bezig is de verbrande/beschadigde huidcellen los te maken van het gezonde huidje hieronder.

Toegevoegd na 2 minuten:
Dus hoe sneller dit dode laagje eraf is, hoe sneller jij van de jeuk afbent.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik ben trouwens VERSLAAFD aan velletjes pulken, mijn man is ook altijd de pisang, want ik kan uren velletjes pulken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
scrub de huid als die gekalmeert is en als de huid dus niet meer pijn doet en rood is, is de huid rustig genoeg om wel te scrubben
Wat ook voor jeuk wordt gebruikt is menthol talkpoeder bij de drogist vandaan. Ook kan je after sun lotions gebruiken of bijvoorbeeld een aloe vera gel, een calendulan gel. Ga even langs de drogist of apotheek.