Bij veel soorten van migraine helpt moederkruid.
Dat is een zeer algemene tuinplant die veel op kamille lijkt.
Neem enkele blaadjes in de mond, bijt er op en houdt het voorin de mond.
De smaak er van is zeker niet lekker en zeer indringend, maar als het helpt is dat snel vergeten.

Toegevoegd na 1 minuut:
Om er helemaal van af te komen, wil Sanquinaria vaak helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Voor huis-, tuin- en keukentrucjes moet je bij "oma" zijn.
Daar lees ik (en houd me er niet aan; en óók niet aan de spelfouten):

Bij migraine stroomt er teveel bloed ineens naar de hersenen. Houding: schouders altijd laten hangen en hoofd niet naar voren buigen als je tv kijkt of achter de computer zit. Ogen ontspannen. Chocolade kan migraine opwekken het kan hormonaal zijn (rondom menstruatie) Veel water drinken helpt ook goed.
- Nicole Rijper

Elke dag een theelepeltje gemberpoeder in water oplossen(het is echt niet lekker,dus een groot glas water erna drinken)Had al jaren migraine maar na deze tip al 10 maanden zonder. Had ik dat maar eerder geweten!
- Helen Visser

Appelsap drinken zodra je vlekken gaat zien, andere dingen met appel werken ook. De migraine zet dan niet door.
- renée

Snoep verstandig, geen blauwe kleurstof (haribo). Eet/drink en slaap regelmatig, volg een dieet dit doet echt wonderen, dus zo min mogelijk koolhydraten geen gist, zo vers mogelijke producten. Alleen brood uit de vriezer geen vers brood. Geen koffie/thee suiker cacao, varkensvlees, kaas, alchohol, aspartaam,citrusvruchten. Zelf heb ik na 10 jaar ontdekt hoe ik aan migraine kom en dat is door een te hoge bloeddruk ik slik nu medicijnen en de werking is geweldig zelfs tijden de menstruatie blijft het uit.
- Tamara

Sterkte en beterschap!
12 jaar geleden
Vaak wordt een migraineaanval vooraf gegaan door schitteringen of lichtfiguren, soms door de waarneming van bepaalde geuren. De oorzaak is meestal een aanleg voor migraine, die dan uitgelokt kan worden door: spanningen, stress, vermoeidheid, bepaalde voedings- of genotmiddelen, vrouwelijke hormonen, enz..

In zijn algemeenheid geldt, dat je hoofdpijn kunt voorkomen door: voldoende ontspanning en nachtrust, gezonde lichaamsbeweging en sportbeoefening, een goede ventilatie van woon- en werkruimtes, enz..

Huismiddeltjes:

Thee van valeriaan, hop en st. Janskruid.
Thee van duizendguldenkruid, gentiaanwortel, st. Janskruid, pepermunt, valeriaanwortel.
Zet voor het slapen gaan een schoteltje fijngesneden ui op het nachtkastje.
Warme voetbaden met zeezout. De voeten inwrijven met sesamolie en gember. Doe een kompres van koolbladeren om het hoofd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er helemaal afkomen is me nooit gelukt maar wanneer ik te laat ben met gaan liggen in een donkere kamer (beetje lastig op het werk) neem ik een kop sterke koffie!! Het helpt echt, en ik gebruik geen gewone paracetamol maar paracetamol-met coffeïne. Het helpt maar helemaal weg is het pas na minstens een dag..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou naar een goed magnetiseur kunnen gaan. Uit ervaring weet ik dat dit kan helpen om van je migraine af te komen. Zie je dat niet zitten om wat voor rede ook zou je Iberogast kunnen proberen. Het is van Steigerwald.
Dit is een phytotherapeutisch middel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet precies wat jij verstaat onder huis-tuin en keuken truukjes. In mijn persoonlijke ervaring mag een stevige vrijpartij nog wel eens werken. Soms trekt deze de blokkades helemaal open en lost mijn migraine op. Niet altijd helaas. Soms is de aanval zo hevig dat ik niet weet hoe mezelf te verhouden. Ik neem dan een paracetamol zetpil 1000 mg plus los 10 tabletjes celzouten(alternatieve middeltjes) op nummer 5, dit is kalium phoshoricum. Verder neem ik een tablet magnesium citraat van Solgar en ga in mijn bed liggen, zo prikkelarm mogelijk.
Persoonlijk ben ik niet zo enthousiast over de reguliere migraine middelen en los het zo op.
Langdurig onder de douche, het water (lauwwarm)laten stromen en stromen over mn hoofd of ook douches visualiseren mag ook wel beetje helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk ook eens naar je voedingspatroon.
Ik kreeg het voor het eerst toen in 13 jaar was en echt heel heftig met braken en al erbij.
Ik ben toen bij een homeopaat/magnetiseur geweest en deze vertelde mij dat het voor een groot gedeelte met m'n gal te maken had.
Ik heb hierop homeopatische middelen gehad en ik moest mij aan een soort van dieet houden waarin junkfood uit den boze was,ook varkensvlees was niet goed want daar zit veel cholesterol in.Te veel koffie,chocola,kaas en peulvruchten was niet goed.
Ik heb mij hieraan gehouden en na verloop van tijd namen de aanvallen af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je voedingspatroon aanpassen (dwz maag, darm en leversparend eten), moederkruid nemen (is wel iets dat voornamelijk op langere termijn werkt, maar werkt heel goed), extra magnesium wil ook wel eens helpen. Gember kan acuut verlichten, alsook guarana heb ik van iemand gehoord die vaak migraine heeft. Zij neemt, als ze een aanval voelt opkomen red energy van ortis en zo houdt ze deze meestal tegen.