Wat te doen bij en tegen afkickverschijnselen van Tramadol ?

Ik had laatst een vraag gesteld "wat is er met me"
Ben er nu achter wat het is,zodra de Tramadol is uitgewerkt krijg ik het koud en ga verschrikkelijk zweten.
Heb ook last van enge nachtmerries en word badend in het zweet wakker.
Iemand een idee hoe ik dit kan verzachten ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
13.2K

Antwoorden (5)

ga gewoon naar je huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bijwerkingen kunnen heel vervelend zijn. Soms zijn bijwerkinen op te lossen met andere medicijnen. Maar dan kom je ook in een vicieuze cirkel, de andere medicijnen hebben vaak ook vervelende bijwerkingen.
Ik weet niet of je geheel bent gestopt met de tramadol? Maar dan zou ik het laten zoals het nu is. Ff doorzetten werkt vaak beter.dan een nieuw medicijn. Hoe vervelend het ook is.
Wat.je anders nog kan probere, waar je geen bijwerkingen van krijgt, zijn homeopatische middeltjes van A.Vogel bijvoorbeeld.
Succes en sterkte
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben je er helemaal mee gestopt, of neem je het alleen af en toe? Dit is wel belangrijk voor het beantwoorden :)

Als je bent gestopt:
Hier moet je simpelweg doorheen (heb hetzelfde gehad met vergelijkbaar middel).
Wat kan helpen om het wat rustiger te laten verlopen is Avena Sativa (NIET de complex van de drogist!!) homeopatisch, maakt de angsten en nachtmerries minder.
Goede verdunning is D3. Dit kan je zonder recept bij een apotheek halen, het best kun je die van Weleda hebben.

Veel succes ermee!
Als de situatie iets anders is dan ik denk pas ik mijn verhaal nog wat aan :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik me niet vergis is Tramadol een morfine-achtige pijnstiller? Allereerst moet je natuurlijk gaan kijken waarvoor je dit medicijn gebruikt, is daar iets aan te doen? Waar ligt de oorzaak van jouw kwaal? Het gebruik van Tramadol is natuurlijk niet leuk, zeker niet bij dergelijke bijwerkingen. Tramadol werkt voor jou kennelijk verslavend, zoals pijnstillers vaker doen.

Als Bach bloesemtherapeut zou ik gaan kijken naar jou als totaal, als geheel en zodoende een beeld krijgen van onderliggende zaken. Belangrijk is alles in een goed perspectief te krijgen en onderliggen oorzaken van symptomen te ontdekken. Hoe jij de huidige gang van zaken beleeft en die onderliggende energieën die voor jou werken, kunnen een uitgangspunt vormen voor behandeling met Bach bloesemremedies. Deze remedies zijn je energie-helpers in je dagelijks leven. Dit kan gebruikt worden naast huidige behandelingen en zullen je helpen in je kracht te gaan staan. Daardoor is het mogelijk dat symptomen verdwijnen. Belangrijker is dat jij in je kracht komt te staan en leert om te gaan met zaken die het leven je te bieden heeft en leert alles in perspectief van een groter geheel te plaatsen.

Om je in eerste instantie rust te bieden tijdens de uitwerking van Tramadol zou ik je adviseren gebruik te gaan maken van Bach Rescue Remedy, verkrijgbaar bij een goede natuurdrogist.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelf heb ik jaren tramal geslikt (is in feite hetzelfde als tramadol)in totaal 15 jaar, op een gegeven moment was ik al die troep zat en ben gestopt ik gebruikte 3x daags 50mg toen ik stopte kreeg ik last van mijn benen verkrampen en vooral s' nachts onrustige pijnlijke benen, ik kon niet meet slapen , ik heb toen om de nacht door te komen een weekje oxacepam gebruikt de eerste 3dagen een hele en daarna een halfje per nacht dit hielp mij er goed doorheen.
Besef wel dat het niet verstandig is om op eigen houtje te stoppen met dit medicijn,overleg altijd met je arts hoe je het het beste kunt afbouwen.

succes