Slaappillen kan je alleen krijgen op recept. Maar ik raad je aan om Geen slaappillen te nemen je kan er zelfs minder goed van slapen.Maar je zal ook wat suffer zijn overdag.Je kan het beste wat tips krijgen, denk dan aan geen tv
's avonds en goed eten. probeer ook voor het slapen een paar uurtjes niet te computer of televisie kijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn wel middelen te koop bij drogisten, dit zijn vaak homeopatische middelen, die goed kunnen werken maar die je ook niet zomaar moet gaan slikken.
melatonine is ook vrij verkrijgbaar, maar in zo'n lage hoeveelheid dat je voor wat resultaat 20 pilletjes moet gaan slikken.

Bij slaap problemen is een bezoek aan de huisarts echt de beste oplossing, of hier eens zoeken op goeie vraag, want er zijn veel goede tips te vinden over slaap problemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja inderdaad ik slik 5mg en dar werkt perfect, dit heb ik ooit van de kinderarts voorgeschreven gekregen dus dat kan je niet zo krijgen xD
Dat kan alleen op recept. Je kan rustgevende , beter voor het slapen gaan producten kopen ( homeopathisch)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Slaappillen krijg je alleen op doktersrecept. En als het goed is zal hij dat niet zo één-twee-drie uitschrijven. Slaapmiddelen hebben namelijk nogal wat bijwerkingen en zijn symptoombestrijders. Een dokter, althans een goede, zal gaan zoeken naar de oorzaak van je slaapproblemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij de apotheek kan je zonder recept Melatonine kopen.
Kost €10 per potje.
Melatonine is vrij verkrijgbaar omdat het een lichaamseigen stof is en niet verslavend is.
Je moet er wel vrij veel van innemen om echt goed te kunnen slapen.(mijn eigen ervaring).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En de oorzaak van je slaapprobleem moet een melatonine te kort zijn, anders heeft het weinig effect.
Je kan inderdaad melatonine proberen, maar na een tijdje werkt het volgens mij niet meer. Tenminste dat is mijn ervaring ermee.
Bij de drogist zou je kunnen kijken naar een product van a vogel. En ik geloof dat er ook een homeopatisch middel is bij de drogist dat `nachtrust' heet. Zie de bron.
Sucses.

Toegevoegd na 1 minuut:
Of deze van a.vogel:
http://www.avogel.nl/webwinkel/producten/dormeasan-doorslapen-in-slaap-vallen.php
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Melatonine werkt super en kun je bij de drogist ( etos, kruidvat ) voor €10.- halen. Van het merkt sleepz. Maar ik zou er eerst even met mijn huisarts over hebben.
Trouwens: niks van plan toch ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor!
Slaaptabletten kun je alleen op recept kopen bij de apotheek. Natuurlijk zijn er ook natuurlijke middelen die de slaap bevorderen. Ook voedingsadviezen kunnen je helpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Slaapmiddelen werken heel verslavend en zoals eerdere reacties, je voelt je vaak erg duf en raar de dag erna.
Soms zelfs minder uitgerust dan dat je het middel niet had gebruikt
Ook homeopatische middelen zijn niet zonder gevaar.
Ik zou zeggen als het even niet hoeft begin er niet aan!
Ik kan me voorstellen dat je zo uitgeput kunt zijn dat je, al is het maar voor 1 nacht zou willen slapen.
Als je al slaapmiddelen zou willen gebruiken is mijn advies om nooit meer dan dit 2 keer per week te doen.
Verder altijd een arts raadplegen.
Slaapproblemen kunnen heel veel oorzaken hebben.
Zelfs oorzaken waar je aan de eerste instantie niet aan zou denken zoals slaapapneu, onrustige benen, ernstige ziektes, te hoog libido, AD(H)D en zo kan ik nog wel even door gaan.
Dus naar de huisarts!
En als je dan toch naar slaaptabletten wil gaan dan kun je nog altijd een soort hoestdrankje, Sirupus Promethazini PCH (op doktersrecept) gebruiken wat minder schadelijk en verslavend is. Voor mij was 5 ml 1 tot 1/2 uur voor het slapen gaan voldoende om redelijk te kunnen slapen.
Maar ook hier hoe vaker je het gaat gebruiken, hoe meer je lichaam nodig heeft om te slapen.
Verder een heel goed boek om te lezen met veel nuttige tips en adviezen:
Slapeloosheid van Ingrid Verbeek& Ed Klip in samenwerking met teleac, incl. CD met ontspanningsoefeningen, ISBN 90 8506 152 0.
Dit boek word aanbevolen door het centrum voor Slaap- en Waakstoornissen te Kempenhaeghe.
Als laatste een tip: als je meer dan 1 uur ligt te woelen in bed --> opstaan, ga rustig iets lezen wat niet te boeiend of spannend is of luister naar wat rustige muziek.
Na 1/2 tot 1 uurtje ga je weer rustig naar bed en je zult zien dat je dan heel vaak wel weer kunt slapen.
Bedenk dat je niet alleen bent (vijf miljoen Nederlanders slapen wel eens slecht en anderhalf miljoen kampt zelfs met langdurige slapeloosheid)
Ik wens veel wijsheid, sterkte en weer een heerlijke nachtrust toe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan slaappilletjes krijgen bij kruidvat etos en Da en bij de gezondheidswinkel.
Als je welke haalt dan moet je pure melatonine slaaptabletten kopen die zijn nog best ongevaarlijk en dus natuurlijker als ergens een sterke slaappil van de doktor.