Heeft iemand ervaring, met varkensgras. Ter bestrijding van suikerziekte.?

Vroeger vond je het overal.
Maar ik hoorde dat je van de bereiding ervan suikerziekte bijna kon genezen.
Het is tenslotte een kruid,en geen onkruid.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geen persoonlijke ervaring
wel een info-site gevonden...
http://blog.seniorennet.be/amerhist/archief.php?ID=159
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.plantaardigheden.nl/plant/beschr/gonnve/varkensgras.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Varkensgras is inderdaad een kruid dat vroeger gebruikt werd tegen suikerziekte. Het zou de functie van de pancreas herstellen en reguleren. Verder zou het ook de symptomatische dorst van suikerziekte stillen. Wetenschappelijk zijn daar echter weinig aanwijzingen voor. Daarom zullen de meeste mensen toch maar het advies van de arts opvolgen, denk ik. Ik ook :)

Het beste antwoord

Wetenschappelijk zijn daar weinig aanwijzingen voor maar in de realiteit lijken diabetici zich goed te voelen bij het gebruik van Varkensgras. Combineer het dan ook met andere, wel wetenschappelijk onderbouwde planten voor suikerziekte zoals Paardenbloem en Klitwortel. Het gaat hier om mensen met ouderdomsuikerziekte volgens dit artikel!