Stel: je bent door de huisarts doorverwezen naar een orthopeed. Wat doet de orthopeed dan allemaal? Stapsgewijs!

Toegevoegd na 8 minuten:
ALS JE EEN KNIEKLACHT HEBT

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
36.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar is de verwijzing voor?

Antwoorden (7)

ligt eraan wat je hebt of er iets gebroken is of overbelast of verrekt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je komt binnen ...geeft hem een hand... hij vraagt naar je klachten... en je word onderzocht...
dan bespreekt hij met jou wat de verdere mogelijkheden zijn...
waarvoor je word doorverwezen weten we niet dus... dit is in het algemeen stapsgewijs...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo simpel kan het zijn.
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:-)
De orthopeed ontvangt je, hoort de klacht aan, stelt een voorlopige diagnose en kan je doorsturen voor verder onderzoek zoals bv. een röntgenonderzoek. Als de diagnose eenduidig en definitief is, wordt de vervolgbehandeling voorgesteld en als je accoord gaat en een opname is nodig, dan wordt je op de wachtlijst gezet voor opname. Hierbinnen zijn nog veel variaties mogelijk maar dit is de grote lijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Te weinig informatie. Hooguit dus wat algemeenheden over het werk van een orthopeed:
Een paar mogelijkeheden.
Deze kan beoordelen of je wervels recht op hun plaats zitten, en zoniet deze weer recht schuiven....
Zal proberen vast zittende spieren losser te maken.
Gewrichten weer netjes op hun plaats schuiven (als daar een verschuiving is opgetreden , bv als gevolg van een val, dit is ooit bij mij gedaan met mijn schouder gewricht)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hij gaat alles met je doornemen. als hij dat heeft gedaan gaat hij vragen wat jij het liefst eraan wil veranderen en hoe jij het ziet dat je er een verandering aan krijgt. als je dat allemaal hebt doorgenomen dan ga je samen met de ortopeed de behandeling doornemen met wat er allemaal nog moet gebeuren om het weer op orde te krijgen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het polikliniekbezoek
In het gesprek vraagt de orthopedisch chirurg naar uw klachten. Hij bekijkt de gemaakte röntgenfoto’s en doet een lichamelijk onderzoek.
Is er aanvullend een MRI onderzoek van uw knie nodig? Dan gebeurt dit onderzoek op woendag of vrijdag in dezelfde week. U komt dan een week later terug bij de orthopedisch chirurg om de uitslag te bespreken.
Besluit u samen met de orthopedisch chirurg tot een kijkoperatie van uw knie (arthroscopie)? Dan kunt u na het spreekuur op maandagochtend en woensdagochtend direct terecht bij het spreekuur van de anesthesioloog. Dit is de arts die tijdens de operatie de verdoving verzorgt. Bij goedkeuring van de anesthesioloog, wordt u op zeer korte termijn ingepland voor de operatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een orthopeed is ewen specialist die gespecialiseerd is in alles wat met je gewrichten te maken heeft
behandeling is afhankelijk van de klachten en de ernst daarvan eerste afspraak is alleen maar het inventariseren van de klachten
Wat daarna gebeurt gaat in overleg met jou