Over algemeen ontstaat vocht in / rondom de knie door irritatie van het gewrichtskapsel. Dit kan dan weer door bijvoorbeeld meniscus, knieschijf of kniebanden komen.
Bewegen / belasten van de knie zal dan resulteren in een meer dikke en warme knie.

(gedoseerde) rust is dan een goede optie om vocht te laten verdwijnen. Echter dit zal niks doen aan de oorzaak van het vocht. Hiervoor is het zinvol om eens iemand naar je knie te laten 'kijken', voor zover je dat nog niet gedaan hebt. Wellicht is het behandelbaar middels fysiotherapie / oefentherapie.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

met je been hoger zitten dan jezelf zit...

Toegevoegd na 1 minuut:
in ieder geval niet belasten, niet op gaan lopen als t niet nodig is...
vocht is een word door t lichaam zelf weer opgeruimd,maar het beste door rust en hoger leggen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Dit is niet waar in dit geval, als het vocht IN het kapsel zit kun je deze niet weghalen door het been hoger te leggen, vergelijk dit met een dicht flesje water dat je op de kop zet, het stroomt niet weg. (bij de enkel zit het meestal buiten het kapsel en zal daarom wel wegstromen. Door vaak te buigen en te strekken pomp je het vocht als het ware door het kapsel, bijv hometrainer op zeer lage weerstand doet wonderen
Daar kun je zelf niets aan doen.
En als je er al zelf iets aan zou kunnen doen, dan neem je daar de oorzaak niet mee weg. Het probleem is dus niet het vocht, maar waarom je dat vocht in je knie hebt.
Dat kan overbelasting of een ontsteking zijn.

Er is echt maar één advies: overleg even met je huisarts.
Waarschijnlijk zal hij je doorverwijzen naar de orthopeed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rust houden en bij belasting een zwachtel om. Bij rust been iets hoger leggen. Tegen de pijn voltaren tabletten. hier zit een ontstekingsremmend middeltje is.