Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is de beste randapparatuur voor simulatie-games voor beginners?

Om mn vakantie een beetje door te komen, ben ik op zoek naar randapparatuur voor simulatiegames. Ik heb een computer waar ik van plan ben wat simulatie-games op te zetten. Op dit moment heb ik FIFA 17 en Simcity, maar zou eigenlijk ook graag een simulatiegame van autorijden, vliegen of treinen o.i.d. willen. Het is vooral belangrijk dat ik erg geconctreerd bent, dus een beetje uitdaging of multitasken is fijn :) Nu heb ik gezocht op randapparatuur voor een spel met treinen, maar daar lijkt slechts één soort control panel te zijn, en die kost rond de 200 euro, en dat is me net iets te veel. Hebben jullie tips voor goede randapparatuur rond auto- en vlieggames? Ik ben nog een beginner, wil me erin verdiepen, maar mega geavanceerde 'controle-panelen' is dus een beetje lastig :) Hebben jullie nog tips voor goede 'basis' apparatuur?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Games
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Een goed stuur is de Thrustmaster T150 (Ferrari edition) heb m zelf ook!
1080graden en een heel toffe force feedback motor!
Als game: Euro Truck Simulator voor realistisch (vrachtwagen) rijden
Wil je echt racen, moet je Assetto Corsa nemen!! (Beide games helemaal functioneel met elkaar!)

Als joystick heb ik de Speedlink Dark Tornado! Werkt ook goed voor zijn prijs.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Super bedankt voor je reactie! Is die Speedlink Dark Tornado ook goed geschikt voor Microsoft Flight Simulator? Of vooral battles?
En nog één vraagje, weet jij of er ook games zijn waar je realistisch auto kan rijden? Of kan dat ook bij Euro Truck Simulator? Alvast super bedankt!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden