Wat is de beste randapparatuur voor simulatie-games voor beginners?

Om mn vakantie een beetje door te komen, ben ik op zoek naar randapparatuur voor simulatiegames. Ik heb een computer waar ik van plan ben wat simulatie-games op te zetten. Op dit moment heb ik FIFA 17 en Simcity, maar zou eigenlijk ook graag een simulatiegame van autorijden, vliegen of treinen o.i.d. willen. Het is vooral belangrijk dat ik erg geconctreerd bent, dus een beetje uitdaging of multitasken is fijn :) Nu heb ik gezocht op randapparatuur voor een spel met treinen, maar daar lijkt slechts één soort control panel te zijn, en die kost rond de 200 euro, en dat is me net iets te veel. Hebben jullie tips voor goede randapparatuur rond auto- en vlieggames? Ik ben nog een beginner, wil me erin verdiepen, maar mega geavanceerde 'controle-panelen' is dus een beetje lastig :) Hebben jullie nog tips voor goede 'basis' apparatuur?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Games
1.6K

Het beste antwoord

Een goed stuur is de Thrustmaster T150 (Ferrari edition) heb m zelf ook!
1080graden en een heel toffe force feedback motor!
Als game: Euro Truck Simulator voor realistisch (vrachtwagen) rijden
Wil je echt racen, moet je Assetto Corsa nemen!! (Beide games helemaal functioneel met elkaar!)

Als joystick heb ik de Speedlink Dark Tornado! Werkt ook goed voor zijn prijs.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Super bedankt voor je reactie! Is die Speedlink Dark Tornado ook goed geschikt voor Microsoft Flight Simulator? Of vooral battles?
En nog één vraagje, weet jij of er ook games zijn waar je realistisch auto kan rijden? Of kan dat ook bij Euro Truck Simulator? Alvast super bedankt!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Force Feedback is erg fijn vind ik. Ik heb een Thrustmaster Rally GT Force Feedback Clutch Edition-stuur uit 2013) (kostte ca. €75; erg goedkoop voor stuur met force feeback én 3 pedalen). Ik speel al sinds 2011 Live For Speed. Dat spel bestaat uit drie versies, DEMO, S1, S2 en S3. DEMO is gratis en dan kun je online spelen op servers (en uiteraard offline). Je hebt dan beschikking tot 3 auto's. S2 en S3 verschillen niet veel.
Ik heb S3 en speel bijna altijd (sinds 2015) op de server '[TC] CityDriving', wat een zogenoemde cruise server is met een systeem waardoor je best realistisch kunt rijden (je verdient geld door o.a. te rijden en je kunt als een bepaalde 'rol' spelen als je wilt, zoals een politieauto of een auto die andere auto's helpt. Daarnaast kunt je met Live For Speed ook 'gewoon' racen (niet op cruise servers). Het is een stuk minder bekend dan games zoals Assetto Corsa, en grafisch ziet het er iets minder realistisch uit, maar voor de rest is het redelijk realistisch. Ik speel ook Euro Truck Simulator 2, hartstikke realistisch, maar dan kun je geen autorijden (kan wel, maar dan heb je een 'mod' nodig, maar dat is dan niet heel realistisch).