PS2 games op ps3 kunnen spellen is dat mogelijk?

Ik wil een ps3 kopen en heb gehoord van anderen dat het is mogelijk om ps2 games ook spellen op ps3, maar vaak hoor ik ook dat het niet mogelijk is. Heeft hier iemand ervaring mee en weet of het wel mogelijk is of niet?, Verkopers zeggen dat het niet mogelijk is en daaroom moet je ps3 games alleen maar kopen, is dan hun verkooppraatje haha , laat me aub iets weten als iemand hier mee ervaring heeft.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Games
31.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/ps3-ps2-spellen-spelen.161329
http://www.goeievraag.nl/vraag/ps3-ps2-spellen-spelen.214302
http://www.goeievraag.nl/vraag/ps3-320gb-ps2-games-afspelen.254951
http://www.goeievraag.nl/vraag/ps3-spellen-ps2-spelen-ps1.122444
http://www.goeievraag.nl/vraag/ps2-spellen-spelen-ps3.257056
http://www.goeievraag.nl/vraag/ps2-games-ps3-spellen-mogelijk.278882 Goed gezocht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook dat ja :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooie is dat hij bijna altijd verkeerd beantwoord blijft worden.

Antwoorden (7)

Nee, dit kan niet en je ps3 kan ook stuk gaan(of de cd zelf)

Ik heb dit zelf namelijk ook geprobeerd en hij herkende de cd niet dus ik zou het zelf ook niet proberen!

Tenzij jij je ps3 wil stuk maken :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van het invoeren van een CD/DVD die niet herkent wordt gaat een PS3 niet kapot. Daarnaast is je antwoord onjuist.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De 60GB PS3 kon het wel, de eerste versie, geen min van mij, maar jouw antwoord is niet correct
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een slecht antwoord.
Dit kan volgensmij kan het alleen op de ''fat'' versie van de ps3, de eerste die er beschikbaar was, en die was ''maar'' 40 gb.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan in met de Europese modellen maar op een type de 60GB FAT (dus dat dikke model). Deze is hoogstens nog op MarktPlaats te krijgen.

Het is dus geen verkooppraatje, de verkoper verkoopt tegenwoordig een SLIM versie die geen PS2 spellen draaien.

Als je bron bekijkt moet je niet naar de Amerikaanse (NTSC) modellen kijken, maar alleen naar de PAL modellen.

Toegevoegd na 7 minuten:
De meeste PS1 spellen zijn trouwens wel door ALLE PS3's te spelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan wel, maar alleen met de phat versie die is denk ik niet meer nieuw te koop. Met de slim versie kan het niet en die is nu overal te koop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het kan wel , heelveel mensen zeggen dat het alleen op de playstation 3 (phat) kan de 40 en 60 g maar ik heb zelf de 80 g en daar kan het ook mee de spellen zijn ook niet stuk gegaan door dat ik ze in de playstation heb gedaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zou alleen kunnen als je de 80GB NTSC (amerikaanse versie hebt) en die heb je normaliter niet als je in Europa woont. Geef je CECH of CECK nummer eens op, dat staat achter op je PS3 als laatste op dat witte streepje. http://us.playstation.com/csimg/PS3/kbid_362/ps3slim_serialnumber.gif
Simpel, het werkt zo:

PS2 games kun je alleen maar op de EERSTE PS3 van 60 GB spelen, dus niet op de nieuwe SLIM versie.

En dus geen enkel andere PS3.

Hier onder nog een foto van de eerst en tweede PS3 versies

P.S. SOMMIGE PS1 spellen kunnen op iedere PS3 worden gespeeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan er voor kiezen om de slim om te laten bouwen. Tegenwoordig maken ze de ps3 niet meer open en geen moeilijk gedoe. Zo'n ombouw duurt gemiddeld 20 minuten en kosten zijn zeer gering. Echter zitten er voor online updates maken wel een addertje onder het gras. En je kan ook niet de nieuwste software op je ps3 hebben staan want daar heeft sony (net als microsoft) al een bug ingebouwd om dit tegen te gaan.

Zelf weet ik een shop die ombouwt snel en goedkoop en goede referenties

Toegevoegd na 1 minuut:
Tevens kan je bij hen (volgens mij) een omgebouwde versie kopen. En hebben hun regelmatig goed gebruikte met garantie. Dus wellicht een fatboy voor jou. Succes