Mag je bij alle banken je internetbankieren stopzetten

Sinds gisteren is bekend geworden dat er dit jaar meer fraude is gepleegd met internetbankieren.
De banken beweren nog steeds dat het veilig is maar ik begin steeds meer te twijfelen of dat wel zo is
Nu wil ik mijn internetbankieren stopzetten.
kan dat zomaar of zijn daar dan weer kosten aanverbonden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet gewoon niet op rare linkjes klikken je wachtwoord vaak veranderen. Dan is er niks aan het handje. :)

Het beste antwoord

Volgens mij loop je als klant van de bank met internetbankieren weinig risico. De bank zal de geleden schade normaal gesproken gewoon vergoeden.
Daarnaast is het misschien bekend geworden dat er meer fraude is gepleegd, maar ik ken helemaal niemand bij wie dat ooit gebeurd is. Ik zou daarom vooral aan willen raden om niet meteen op deze manier te reageren, als je niets meer wil waarmee wel eens wat fout gaat dan kun je net zo goed niets meer doen. Ook pinpasfraude komt vaak voor en je portemonnee met je geld er in wordt ook wel eens gejat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

het wordt door banken steeds moeilijker gemaakt om niet te internet-bankieren.
Ik heb deze week een brief van de bank gekregen met het nieuwe kostenoverzicht.
Het gebruik van acceptgiro's wordt duurder. Dus elke keer als je een acceptgiro gebruikt moet je daarvoor betalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt. Bovendien zijn er nog maar weinig banken waar je nog een kantoor binnen kan stappen en ze wat voor je kunnen regelen. Alles valt of staat met internet tegenwoordig... Het is dat ik niks anders gewend ben, maar als het om je geld gaat, dan mogen ze van mij ook best een tandje terug...