Verschil tussen de creditcard en bankpas
Er zijn 3 belangrijke verschillen tussen de creditcard en de bankpas.
•De creditcard is niet rechtstreeks aan een betaalrekening gekoppeld
•De betaling vindt op een later tijdstip plaats
•De creditcard biedt extra faciliteiten zoals diverse kortingen op verzekeringen
Voordelen

Bij het betalen met de creditcard wordt er niet gelijk afgeschreven wat wel bij de pinpas gebeurt

Mogelijkheid om nationaal en internationaal goederen en diensten via internet te betalen

Geschikt voor grote aankopen tot de limiet van de creditcard (meestal een paar duizend euro per maand)

Voor het reserveren van een hotelkamer of hostel is een creditcard in de meeste gevallen verplicht

Voor online muziekwinkels zoals iTunes is de creditcard vereisten om muziek te kunnen aanschaffen

Nadelen

Voor elke geldopname in Nederland en het Buiteland met de creditcard zijn extra kosten aan verbonden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een pinpas betaal je met het geld dat je daadwerkelijk op je rekening hebt, met een creditcard betaal je op krediet. Je betaalt dit pas achteraf (met flink wat rente als je niet in een keer alles afbetaald).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een lekker kort antwoord dat precies de essentie weergeeft.
een pinpas lijkt op een debitcard, dat is een betaalkaart waar je vooraf geld op stort, vaak met een rentevergoeding, bij een aankoop wordt het bedrag afgeschreven van je tegoed; dit is voor jezelf veiliger omdat je geen aankopen op krediet doet, zoals bij een credtcard, je geen rente betaalt, maar ontvangt en je niet meer uitgeeft dan je hebt; pinpas werkt net zo, alleen staat je geld echt op de kaart (en kun je het dus ook verliezen) en is de pinpas verbonden aan je bank/betaalrekening.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij een creditcard verdiend de creditcard gever een %over van de verkoper en % van de koper. Je koop op krediet en krijgt later een rekening en je moet een vooraf afgesproken bedrag maandelijks aflossen en over je krediet rente betalen. Het maximale bedrag van de creditcard staat bij het bkr geregistreerd als totaal krediet en kan gevolgen hebben als je elders een lening wil alsluiten of je nu wel of geen aankoop op de creditcard rekening hebt gedaan. Bij een pinpas heb je de mogelijkheid om rood te staan maar dat is bedoeld als een speelruimte dat je toch een aankoop kan doen die iets meer is als je saldo toelaat. (het gaat meestal om max. 1000 tot 1500 euro) Let op ook deze staat bij het bkr geregistreerd.