Mag een gerechtsdeurwaarder 400 euro aan onkosten rekenen (incl. hoofdsom van €50)?

Uitleg spreekt voorzich.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Als de deurwaarder al meerder pogingen heeft gedaan de hoofdsom te innen en die waren vergeefs,zou dat best kunnen. Juist hier mis ik de uitleg!

Toegevoegd na 1 uur:
Tarief I
Dit tarief geldt met betrekking tot zaken van een geldswaarde beneden € 10.000 in hoofdsom. In dit tarief wordt ieder punt gewaardeerd op € 384 met een maximum van 5 punten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Hangt een beetje af wat afgesproken is. Ik heb iemand 1600 EUR geleend en in het contractje staat, dat de kosten van het invorderen voor de lener zijn. Nu moet ik dat contractje door een bedigd tolk/vertaler laten vertalen in het Frans, daar woont de lener, dat kost EUR 1500, alles moet aangetekend gaar en de franse deurwaarders zijn ook niet goedkoop. Totale kosten komen denk ik op 3000 Eur uit. Dat de lener moeten betalen, al was de lening slechts 1000 Eur.