afkorting van kilo (1000)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

K€ 1 duizend euro (notatie: k€, k=kilo=1 duizend)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
K staat voor Kilo, of te wel 1000.
Kilogram = 1000 gram
kilometer = 1000 meter

kilobytes = 1000 bytes (ook wel doorgetrokken 1024 bytes), maar dat is onterecht.
kilobits = 1024 bits (hier wel terecht, omdat bits komen in clusters van 8)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook de adressering in het geheugen van een computer gaat binair. 1 Kbytes is dus wel 1024 bytes (2^10)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja je hebt gelijk, ook daar heeft het nog zin (om op gehele getallen uit te komen).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er worden bij computers met 2 vormen van kilobyte gerekend. Bij netwerken en de grootteaanduiding van harde schijven wordt met "netwerkbytes" gerekend, dat wil zeggen één kilobyte is 1000 byte. Maar intern werkt een computer voor alles met bits, machten van 2, waarbij één kilobyte gelijk is aan 2^10 = 1024 bytes.