Na drie contracten verder uitzendbureau

Is het mogelijk om na drie keer een verlenging van je contract te hebben gekregen om dan verder op dezelfde functie te werken via een uitzendbureau?

Feitelijk is dat ook nog een verlenging, de baas wil geen vast contact geven (moet na 3 jaar) maar wil hem wel via een uitzendbureau aannemen.

Kan dit zomaar of zijn hier nog voorwaarden aan verbonden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Nee dat mag niet, we noemen dat de draaideurconstructie. Als je na 3 tijdelijke contracten door een uitzendbureau weer op dezelfde werkplek geplaatst wordt, dan heb je een contract voor onbepaalde tijd. Jouw baas mag alleen opnieuw met een keten van contracten beginnen als je er 3 maanden uit bent.

Ben je nog onder de 27 jaar? Want voor deze categorie is de wet veranderd en mag je 4 contracten hebben in 4 jaar, het 5e is dan pas een vast contract. Maar dan mag je geen 27 zijn of worden tijdens de looptijd van het contract.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Hm.. Dat klinkt mij in de oren als naar mazen in de wet zoeken. Het is zeker niet in lijn met de gedachte achter die wet.

Hij moet overwegen: Wil ik het risico lopen geen werk te hebben. En dat weet de werkgever ook. Dus probeert hij het op deze manier. Erg hinderlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mogelijk of niet neem even we en zoek naar een betrouwbare werkgever. Als we allemaal met deze onrechtmatige zaken eens zijn glijden we steeds verder af.

Toegevoegd na 59 seconden:
Neem even WW
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan. Maar het is een rare situatie wel werk voor iemand hebben ook na drie jaar en dan toch niet willen aannemen. Geen goed werkgeverschap
ronron1212
13 jaar geleden
In het kader van de flexwet krijg deze persoon een vast dienstverband met het uitzendbureau. Want de functie, werkzaamheden en het bedrijf zijn hetzelfde gebleven.