Iemand ook ervaring dat je geen geld kunt opnemen bij een Cirrus automaat in het buitenland met alleen Maestro logo op je kaart?

Ik ben net terug van een vakantie in Canada en ik kon daar alleen pinnen bij automaten voorzien van een maestro logo (hetzelfde logo wat ook op mijn betaalpas staat). Volgens mijn bank zou ik ook bij automaten met een Cirrus logo (dat zijn er echt veel en veel meer) moeten kunnen pinnen, maar dat is mij dus nooit gelukt.
Iemand met dezelfde ervaring in het buitenland of heb ik toevallig gewoon de foute automaten getroffen?

Toegevoegd na 27 minuten:
zie: http://www.ing.nl/particulier/klantenservice/veelgestelde-vragen/betalen/passen/gebruik-en-kosten-van-uw-pas/

Toegevoegd na 27 minuten:
vraag 9

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (2)

Wat je zegt klopt, in het buitenland kun je alleen pinnen bij automaten met een Maestro logo, volgens mij is dat een paar jaar geleden ingevoerd.
De Maestropas is duurder, dus een goede handel voor de banken.

Toegevoegd na 21 minuten:
Dat is echt weer een stunt van de ING bank, daar zijn mijn pasjes ook van.
Denk er steeds meer over om maar een andere bank te nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het klopt dat je niet bij banken met een circus logo kan pinnen. Wij hadden de zelfde ervaringen in azie (thailand, maleisie, indonesie, cambodja). De eerste keer pinnen schrik je wel even als je geen geld krijgt. Ik vind het vreemd dat jou bank zegt dat het wel moet kunnen. Het is ons in ieder geval ook nog nooit gelukt. Onze ervaring is wel dat er vaak meerdere pinautomaten naast elkaar staan en 1 daarvan wel het Maestro logo heeft. Maar het zijn er inderdaad minder dan het circus logo.