Wat kun je snachts tussen 4.00 en 8.00 het best doen om wakker te blijven?

Vooral de laatste uurtjes zijn loodzwaar om wakker te blijven. Veel energie heb ik niet meer maar wat helpt nu echt goed om nu wakker te blijven. (behalve koffie)

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Om 4 overdag schijnt cup a soep goed te helpen. Probeer dit eens om 4 uur 's nachts. Praten met collega's als je die hebt. Telefoneren blijf je heel goed wakker van. Wat ik vaak doe is bellen met mede nacht genoten. Ook word ik vaak gebeld door mensen die niet kunnen slapen of heel vroeg op moeten.

Dingen die bij sommigen goed helpen zijn: aan de pc blijven zitten. Je gezicht met water wassen. NIET of zo weinig mogelijk zitten of liggen. Muziek opzetten ( met oortjes in ), dan is het ook moeilijk voor sommigen hopelijk werkt een van deze voor je.

Bronnen:
Vrienden

Gezicht en haren nat maken en dan even een frisse neus halen. Wanneer je in de nachtdienst zit en niet naar buiten kunt even het hoofd buiten een raam steken. Ik deed ooit aan het eind van de nachtdienst gymoefeningen. Dat hielp mij heel goed om wakker te blijven. En ik dronk liters cola.

energy drankje.

Ik weet niet of je daar alleen bent of met anderen, maar in principe heb je tijdens een nachtdienst ook recht op pauze. Wat het beste helpt tegen de slaap is een powernap, een kwartier slapen.

In mijn eerste nachtdienst, bijna 40 jaar geleden (waar blijft de tijd...) besloot ik veel koffie te drinken om wakker te blijven. Daar was ik de eerste nacht al van genezen, want dat werkt voor geen meter, althans niet bij mij. Thee pept ook wel op maar werkt veel gelijkmatiger dan koffie, waardoor je niet ieder half uur weer een kop moet nemen om je dips te bestrijden. Op de duur dronk ik vooral sterrenmix. Zoetigheid kun je beter vermijden want de dips die je daarvan krijgt komen 's nachts ook veel harder aan. Eigenlijk pleit ik dus ook tegen energiedrankjes. Ze werken absoluut maar na iedere oppepper volgt onvermijdelijk een dip en die wil je juist voorkomen. En verder werken fysiek in de weer zijn en frisse lucht prima om wakker te blijven, zoals andere ook al genoemd hebben.

Veel bewegen, frisse lucht, koud water in je gezicht, met iemand praten(telefonisch, niet makkelijk te doen s nachts). En wat bij mij ook altijd goed hielp, was een rondje wandelen, binnen het gebouw of anders als dat even lukt buiten.

tegen het einden van de dienst ga ik juist wel eens een half uurtje me ogen dichtdoen. ( niet slapen maar een beetje in de twilight zone hangen) en ijgelijk helpt dat bij mij prima :) en juist als het licht begin te worden wordt ik zelf ook wakker. ( ookal heb ik al een heele nacht er op )

je wil het niet horen , maar drugs schijnen ook te helpen ..... (amfetamine) ...... maar doe maar niet .....

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100