Hoe lang moet je transactiebonnen van geldopnames bij een geldautomaat bewaren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (6)

Tot de afschrijving. Wanneer er een foutief bedrag van de rekening is geschreven is die bon namelijk je bewijs.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tegenwoordig kun je via internetbankieren direct al controleren of de pintransactie op de juiste manier verwerkt is. Alles alles ok is, dan kun je de bonnen weg doen. Tenzij je ze nog voor je eigen administratie langer wil bewaren.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Dat is aan jou. Persoonlijk bewaar dik ze niet. Je kan ze bewaren tot je gezien hebt dat de bewuste transacie in je online / papieren afrekeningen staat, en ze correct blijkt te zijn. Daarna heb je er geen enkel nut meer voor, zou ik zeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hoeft ze niet te bewaren, sterker nog, je hoeft ze niet eens te laten uitprinten. Ikzelf neem nooit een transactiebon mee, maar jij blijkbaar wel. Je mag ermee doen wat je wil. Daar zijn dan voorgaande antwoorden voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is het beste om deze te bewaren tot dat je een afschrift hebt ontvangen van je bank. Je kunt dan controleren of de afschrijving correct is, en dan de bon weggooien. Mocht het niet kloppen, dan heb je in elk geval het bewijsje nog
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nadat je het op je afschrift hebt gecontroleerd of digitaal