Partneralimentatie betalen.

Als ik elke maand alle vaste kosten alimentatie en schulden en variabele kosten hebt betaald.
En ik houd elke maand 500 € over om van te leven eten, drinken en kleding.
Vraag. zal al ik dan nog steeds partnerdeel moeten betalen ? nee toch ? zo ja. (dan zoek ik de strop.)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alleen eten, drinken en kleding moeten nog van die 500 euro? Persoonlijk geef ik daar een heel stuk minder aan uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik moet het met twee personen ook van een stuk minder doen, dat lukt best wel aardig.

Antwoorden (5)

Ik ken mensen en die hebben met kinderen minder over om van te leven dan jij, dus ik denk niet dat je een rechter zover krijgt dat hij/zij de alimentatie verlaagt
anneliez
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ok. Maar ik ben een beroeps internationaal vrachtwagen chauffeur die moeten wel goed eten en drinken anders wordt het een gevaar op de weg. waar of niet ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En ik nog denken dat je vast een baan had waarin je heel representatief gekleed moest zijn en dus veel geld kwijt was aan pakken en stomerij, ik kon me anders niet voorstellen waarom die strop zo aanlokkelijk was. Voor de helft kun je in je eentje nog steeds goed eten en drinken, en zul je heus niet in je oude kloffie rond hoeven lopen tot het van je kont af valt. Heb je niet veel harder een cursus budgeteren nodig dan een rechter die je ex de partneralimentatie ontzegt?
Bij de bron kun je alvast wat informatievinden.
Heb uit je antwoord op een reactie begrepen dat je beroepschauffeur bent, dus als je nachten van huis bent heb je overnachtingsvergoeding voor elke nacht dat je van huis bent + een verteringsvergoeding voor elk uur dat je niet op de zaak bent dus aan het rijden.
Als het goed is heeft de rechter daar rekening mee gehouden bij het vaststellen van de alimentatie aangezien deze vergoedingen zijn bedoelt om je beroep goed te kunnen uitoefenen.
Als daar geen rekening mee is gehouden zou ik je advocaat even aan zijn jas trekken, die heeft dan een steekje laten vallen.Kortom, als er rekening mee is gehouden zul je volgens mij moeten betalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja je moet ook nog partneralimentatie betalen. Als je eur 500 over houdt is dat ruimschoots genoeg, voor de wet, om van de leven én te delen.

Als je ex-partner aan het werk gaat, of jij gelast haar werk te zoeken (dat die je via het gerecht), zal dat deel pas weer verminderen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zal u mijn ervaring vertellen":
Ik verdiende 5 jaar geleden (omzet) 4500 per maand, als ZZP-er op de bouw.
Met alle kosten er af, hou je dan ongeveer net zo veel over als iemand bij een reguliere baas, geloof mij. Ik moest 1230 Euro per maand betalen voor de vrouw en 1 kind. Mijn advocaat zij dat ik niet moest zeuren omdat ik het kan aftrekken van de belasting. En de strop is onzin; je komt er ooit weer van af want het verjaart. In het uiterste geval duurt het namelijk 12 jaar. Vroeger was het 25 jaar.
Als zij gaat trouwen of samenwonen met iemand (een man) vervalt voor u de alimentatieplicht.
Af- en toe even door de straat lopen en de boel in de gaten houden, dat heb ik ook gedaan. Zorg dat je niet wordt herkend of laat iemand anders de boel regelmatig checken.
Het komt goed!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zal afhankelijk zijn van wat er in het convenant is afgesproken. Als je advocaat een goede draagkracht berekening heeft gemaakt dan weet je m.i. voldoende. Meestal is het zo dat datgene wat je overhoudt na het voldoen van de vaste lasten gedeeld wordt door twee. Echter dit is ook afhankelijk van de verdiencapaciteit van je voormalige partner. Als hij/zij een nieuwe relatie aangaat dan vervalt dit partnerdeel sowieso.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn advocaat zegt is ik geen draagkracht meer over hebt, En naar alle waarschijnlijkheid is daar ook de gemeente mee eens is verteld . dus dat ziet er dan goed uit . de convenant wordt dan ook binnenkort opgesteld.