Hoe kan ik anoniem geld overmaken naar de Filipijnen?

Ik heb begrepen dat het onveilig kan zijn als je ibanrekeningnummer met je naam zichtbaar is voor de ontvanger.
Tikkie zou mooi zijn, maar dat kan alleen met Nederlandse banken.

een jaar geleden
1.8K
tinus1969
een jaar geleden
De ontvanger moet toch weten van wie hij geld heeft gekregen?
Kristal
een jaar geleden
Tinus, dat kan ik op andere manieren laten weten, schrijven, inspreken etc.
tinus1969
een jaar geleden
Wat wil je dan precies anoniem houden, als je wel contact hebt met de ontvanger?
Kristal
een jaar geleden
Tinus, zoals ik al beschreef: de combinatie van het Ibannummer met je naam.
Abcde
een jaar geleden
Waarom zou je geld over willen maken aan iemand waarvan je niet weet of die wel te vertrouwen is? Ik zou hier nog maar eens goed over na denken, voordat je dat doet.
tinus1969
een jaar geleden
En waar ben je dan precies bang voor, als iemand je IBAN heeft? IBAN is niet bijzonder fraudegevoelig - bedrijven vermelden bv hun IBAN routinematig op offertes, facturen, en websites. Bij Tikkie is je IBAN ook zichtbaar voor de ontvanger.
Dit zegt meer over de vraag of je de ontvanger wel echt vertrouwt.
tinus1969
een jaar geleden
Verder; juist anoniem en semi-anoniem geld overmaken wordt internationaal steeds moeilijker gemaakt, ivm bestrijden fraude, witwassen, en terrorisme.
BertvN
een jaar geleden
Je kunt cash geld sturen naar het buitenland via Western Union.
https://www.westernunion.com/nl/nl/home.html
Kristal
een jaar geleden
Fijn dat er iemand een antwoord geeft, dank je wel Bert v.N En voor de reageerders:
Mijn vraag geeft juist aan dat ik alert ben.

Antwoorden (1)

Via kantoren waar je geld naar het buitenland kan versturen. GWK, MoneyGram, WesternUnion etc.
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Kristal
een jaar geleden
Dank je Echwel.