Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Na ontslag zou ik twee salarissen meekrijgen maar kreeg er maar één. Wat kan ik doen?

Ik had een jaarcontract, maar we stopte vroegtijdig. Samen beëindigingscontract opgesteld doorbetaald te krijgen tot 1 mei. Helaas na April niks meer vernomen.

Via welke weg moet ik dit nu aanvliegen? En wat zijn mijn rechten?

Ik heb alle ondertekende documenten hier liggen.

een jaar geleden
1.4K
ronron1212
een jaar geleden
Werkgever eerst even bellen
Pieterke
een jaar geleden
Neem even contact op met je vroegere werkgever. Wellicht is het probleem dan zo opgelost.
Utrecht
een jaar geleden
Vaak worden declaraties en andere onregelmatige vergoedingen/kosten een maand later betaald. Het kan dus goed zijn dat je in mei dus nog een (maand)betaling krijgt.
Heb je al wel vakantiegeld (over het afgelopen jaar) ontvangen?
Wgnr
een jaar geleden
@ronron1212 & @Pieterke,
Het uit elkaar gaan is niet grandioos verlopen, althans de afronding was oké, maar er werden veel dingen achter elkaars rug om gedaan. Waar ik dus bang voor ben is als ik erover contact dat ze ook achter mijn rug om dingen gaan ondernemen. En ons kent ons, dus is het dat risico wel waard vraag ik me af.. wat zouden jullie doen?
Pieterke
een jaar geleden
@Wgnr: Misschien kan het juridisch loket je advies geven? Ik heb eerlijk gezegd geen idee.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Er vanuit gaande dat je inmiddels contact hebt opgenomen met je oude werkgever en dat die niet thuis geeft kun je het beste naar een rechtswinkel (https://rechtswinkel.nl/) stappen.
Zij kunnen de nodige documenten bekijken en beoordelen. Daar krijg je dan ook advies over de te volgen route.
(Lees meer...)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding