Welke ingangsdatum moet ik kiezen voor mijn studiefinanciering?

Hallo,
Ik wil graag studiefinancieering aanvragen omdat ik in oktober 18 word. Maar dat is midden in mijn opleiding, waardoor ik natuurlijk mijn studiegeld niet hoef te betalen. Moet ik dan als ingangsdatum "komend schooljaar (2022 - 2023)" selecteren. Of heb ik recht op studiefinanciering zelfs als ik het niet hoef te betalen en dus een andere datum kan selecteren "(Vanaf Januari 2022 tot maximaal December 2022.)"

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
3.2K

Antwoorden (1)

Omdat ik lees dat je nog geen studiegeld hoeft te betalen, ga ik er vanuit dat je naar het mbo gaat.

Citaat:
‘studiefinanciering mbo: vanaf het kwartaal na uw 18e verjaardag. Het studentenreisproduct kunt u wél voor uw 18e krijgen.
studiefinanciering hbo of universiteit: direct als u begint met studeren, ook als u nog geen 18 bent. Meestal is dit per 1 september.
We betalen het bedrag maandelijks uit, aan het eind van elke maand. Ook in de zomervakantie.’

Indien jij in oktober 18 jaar wordt, betekent dit dus dat je recht hebt op studiefinanciering vanaf
1 januari 2022. Nogmaals, indien het een mbo-opleiding betreft!

Mocht het onverhoopt toch een hbo-opleiding of universiteit zijn, heb je meteen recht op studiefinanciering (normaal is 1 september de aanvang van het nieuwe schooljaar).
Maar omdat je zegt, geen studiegeld te moeten betalen, denk ik dus dat de vraag over het mbo gaat.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Top, dankjewel!
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Heel graag gedaan!