Wat kun je doen om incassokosten te voorkomen van een factuur waar je het niet mee eens bent?

Omdat een jaarcontract bij een marketing bedrijf niet behoorlijk werd nagekomen heb ik het contract tussentijds ontbonden en de betaling van €4250 ex. btw teruggevraagd. (het lukt mij niet om dit binnen 1500 woorden volledig toe te lichten)
Omdat een reactie uitbleef heb ik de laatste betaling, de helft van het bedrag via automatische overschrijving terug laten boeken via de bank.
Na herhaaldelijk vragen om een schriftelijke reactie kreeg ik deze uiteindelijk 9 weken na de ontbinding van het contract. Het bedrijf heeft duidelijk niet de redenen van het ontbinden van het contract gelezen of serieus genomen en is het niet met mij eens. Direct daarna krijg ik een een 'Laatste herinnering' van de nu openstaande factuur. En als ik deze niet betaal binnen 14 dagen dan wordt er een incassobureau ingeschakeld.
Echter ben ik er vrij zeker van dat het contract niet behoorlijk is nageleefd, en als ik er niet uit kom met het bedrijf dan zal dit via een advocaat en eventueel een rechtszaak moeten gaan.
Mijn vraag is, wat kan ik doen om te voorkomen dat een incassobureau zich er mee gaat bemoeien, gezien ik niet zeker weet of het voor de gestelde termijn lukt om juridische stappen te ondernemen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Betalen. Als je nu betaalt, voorkom je een incassobureau. Er lijkt mij hier sprake van één-zijdige contractbreuk. Dat de dienstaanbieder het hier niet mee eens is (ondanks in gebreke blijven) lijkt mij ook vrij normaal. Het contract is (volgens ik begrijp) door cliënt, niet juridisch, ontbonden. Dit zou inhouden dat het contract juridisch gezien nog steeds geldig is.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100