Hoe maak ik voordelig euro's over naar een Poolse rekening?

Recentelijk heb ik 675 euro (3026ZL) overgemaakt naar een Poolse rekening (bank santander), er is 2922ZL ontvangen. Dus 104ZL “verloren” gegaan aan mogelijk transactie? (€23,20) Hoe kan ik in de toekomst voordelig geld overmaken naar een Poolse bank rekening van Santander PL (vanuit Nederland ING)

3 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Dit probleem lost zich t.z.t. op want Polen wordt verplicht om.de euro in te voeren als het aan de voorwaarden voldoet. Een eurobetaling aan een ander EU-land kost net zoveel als een binnenlandse betaling.

Tot dat moment is er weinig te doen aan het "verdampen" van geld. De banken willen ook nog wat verdienen. In de goede oude tijd toen ieder europees land nog zijn eigen munt had, kostte het aankopen van buitenlands geld altijd meer dan je er bij verkoop voor terug kreeg.
Computoon