Kan iemand mij uitleggen of dit salaris klopt?

Hallo, Ik werk bij de Albert heijn en ik vroeg mij af of mijn loonstrook wel klopt.
Ik ben aangenomen met een 80 uur (per maand) contract, nu werk ik helaas minder dan 80 uur, zelfs minder dan 50, maar weet iemand of deze berekening dan klopt. Ik zal de foto toesturen in de bijlage. Ik heb er niet heel veel verstand van, en ik zie dat ze vakantie uren en ADV en tijd voor tijd allemaal uitkomt op 80 uur, maar ik dacht dat dat niet mee gerekend moet worden. Ik dacht, 80 uur in uurloon en daarbij komt de rest er boven op.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (1)

Dit klopt wel hoor. 80 contracturen, waarvan je 47.50 uur hebt gewerkt, en de rest heb je opgenomen als betaalde vakantie en ADV. Volgende maand mot je dus weer 80 uur werken want je gaat zo met een noodgang door je vakantie uren heen.

80 contracturen en 9,70 per uur is 776 euro per maand. Daarover betaal je wat belasting (28,92 euro) en premies, maar je hebt ook 46,93 personeelskosten teruggekregen (ik neem aan voor zaken die je zelf bij AH hebt gekocht). Alles bij elkaar krijg je netjes ruim 782 euro uitbetaald.
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Hi, bedankt voor uw reactie, ik heb alleen geen vakantie gehad. Ik krijg helaas niet zoveel uren werk. Want ik werk liever die 80 uur. Nu werk ik elke dag van maandag tot vrijdag voor maar 3.5 uurtjes per dag.. helaas. Dus vakantieuren ben ik kwijt met andere woorden zonder dat ik ook maar 1 dag vrij heb kunnen vragen?
tinus1969
3 jaar geleden
@gast180988, natuurlijk ben je die uren kwijt - je werkgever hefetz e immers el betaald. Maar hoe ga je er voor zorgen dat je komende maand wel 80 uur gaat werken? Anders heb je binnenkort een fors probleem omdat je veel meer uren betaald krijgt dan je werkt.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ja ik kan niet meer uren eisen, het is corona, er is geen werk, geen omzet. Dus ik kan willen wat ik wil. Maar dat krijg ik niet.
Thecis
3 jaar geleden
@tinus1969
Als je een 80 uur contract hebt, behoor je 80 uur werk te krijgen. Als er minder is, is dit een probleem van de werkgever, niet van de werknemer. Dus daar behoor je geen vakantieuren voor in te leveren en er dient gewoon 80 uur per maand uitbetaald te worden. Dat is het contract. Het kan wel zijn, dat er in het contract dingen opgenomen zijn (of in de CAO) waardoor er wel vakantieuren op deze manier verrekend mogen worden. Maar in basis mag dit niet.
tinus1969
3 jaar geleden
@gast180988, ga hoe dan ook in overleg met je werkgever. Hij moet je inroosteren, of je anders 'vrijstellen van werk', maar als je werkwillig bent en dat laat blijken kan er niet zomaar vakantie uren worden afgetrokken.
Dat maakt overigens voor je loonstrook niet uit. Die klopt. 80 uur a 9.70 per uur. Of je nu gewerkt hebt of niet.