Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat gebeurt er als je overlijdt en je hebt geen partnerregeling?

wat gebeurt er met je pensioen?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.2K
HannekeJanssen
3 jaar geleden
Bedoel je dat je geen partner hebt, of dat je wel een partner hebt, maar je hebt niets geregeld voor zijn / haar pensioen? Dan ligt het er ook nog aan wat voor partner je van elkaar bent - getrouwd / samenwonend / geregistreerd partner?
ronron1212
3 jaar geleden
getrouwd of geregistreerd maak niet uit @HannekeJanssen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Bij je overlijden vervalt je pensioen. Niemand heeft recht op jouw pensioen.
Een partnerschapspensioen is ook iets anders dan je eigen pensioen en ook minder geld.
(Lees meer...)
Toegevoegd op 01 november 2020 09:30: tekst
ronron1212
3 jaar geleden
Als je overlijdt en je hebt geen partnerregeling, dan ontvangt de partner niets.

Als je overlijdt en je hebt wel een partnerregeling dan zijn er twee mogelijkheden:
---je partner ontvangt een bepaald percentage van jouw pensioen - indien deze partnerregeling op dat moment geregistreerd staat;
---je partner ontvangt niets - indien deze partnerregeling op dat moment niet geregistreerd staat. (Dit laatste voorbeeld lijkt vergezocht, maar ik heb onlangs meegemaakt dat ik (volgens de pensioenadministratie) inmiddels blijk te zijn overleden - het feit dat ik toch aan de telefoon was, heeft mij weer levend verklaard.)
(Lees meer...)
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding