Is een terugkerende factuur ook een machtiging?

Ik heb een Microsoft office account waar ik voor betaal met een terugkerende factuur. Nou kan ik mij niet herrineren dat ik een machtiging heb afgegeven aan Microsoft om het bedrag hiervoor ook automatisch van mijn rekening af te schrijven. Dit hebben ze wel gedaan. Ik vroeg mij daarom af of een terugkerende factuur ook automatisch een machtiging is tot automatische incasso? Of dat ik die nog apart had moeten afgeven/aanvinken?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
crispy
3 jaar geleden
De herhalende factuur is geen machtiging. Maar de kans is heel groot dat je bij het aanmaken van dat account akkoord bent gegaan met voorwaarden waar dat wel in staat. Probeer die voorwaarden te achterhalen en kijk daar of er terecht wordt afgeschreven of niet.

Antwoorden (1)

Nee.
Voor een machtiging voor automatische incasso moet je altijd toestemming geven.
Heb je misschien op een "bevestigingsknop" gedrukt waardoor je hiermee akkoord bent gegaan?
Computoon