Mag een student een persoonlijk lening aanvragen?

Een bedrag rond de €10k tot €20k.

Wat zijn de eisen waaraan je moet voldoen om hiervoor in aanmerking te komen?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.2K
ronron1212
3 jaar geleden
Aanvragen mag altijd of je het krijgt is een tweede je hebt namelijk een inkomen nodig om te kunnen aflossen inclusief de te betalen rente.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Het enige vereiste is een inkomen?
tinus1969
3 jaar geleden
Als je al een studielening hebt zal een bank dat al snel als reden zien om je niets te lenen; als je geen studielening hebt is het goedkoper om langs die weg geld te lenen dan een persoonlijke lening.
Wat wil je met 20K doen als ik vragen mag?

Antwoorden (1)

Bij verreweg de meeste kredietverstrekkers kijkt men tegenwoordig niet meer alleen naar je inkomen, maar ook wat je persoonlijke situatie is (burgerlijke staat, werksituatie, woonsituatie, schulden). Wat men precies wil weten kan per verstrekker verschillen, maar over het algemeen komt het bij de bekendste verstrekkers/banken wel aardig overeen.

Als jij als student een vast inkomen hebt dat ruim genoeg is en er geen andere beletsels zijn (zoals schulden of een gezin), dan kun je ook als student een persoonlijke lening afsluiten. Let wel dat je voor 20.000 al een aardig inkomen moet hebben en je woonlasten niet te hoog mogen zijn.