Welke bank in NL zal ws. voorlopig niet failliet gaan?

Echte zekerheden zijn er intussen niet echt meer ;)

Maar stel, ik/jij wil een een nieuwe rekening openen, met soort buffertje voor nood (wel opneembaar en met pinpas).
Welke zouden jullie kiezen, en waarom?
- ING
- AbN-amro/Fortis
- Rabo
- SNS
- anders?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Rabobank. Heeft een andere opzet intern dan de andere banken; Hun oogmerk is niet primair winst maken. Daarom doen ze minder gekke dingen.

ABN-AMRO. Die gaat niet failliet. Daar hebben wij belastingbetalers inmiddels via onze overheid zo'n enorme berg centjes in gepompt, dat de overheid hem niet failliet KAN laten gaan. Hoe oneerlijk dat ook is en hoe een waardeloze bank met slechte service het verder ook is. Zet je geld op de Rabobank. Daar ben je lid in plaats van klant, en ook nog echt welkom.

ING, omdat daar zoveel particulieren een rekening hebben, dat het land plat zou liggen als de rekeningen geblokkeerd werden. Ik kan me dus niet voorstellen dat de overheid zo'n bank in de problemen zou laten komen.

Ik vrees dat deze vraag niet is te beantwoorden, maar kijk eens op de site van de Nederlandse Bank bij 'veelgestelde vragen over banken'. Hier kun je bijvoorbeeld zien of een bank onder toezicht staat van de Nederlandse Bank. (td)

Bronnen:
http://www.dnb.nl/over-dnb/veelgestelde-vr...

Rabo Bank, dat is blijkbaar de sterkste bank van Nederland en het minst afhankelijk van andere banken/bedrijven/de overheid. Daarom zou ik daar een rekening openen!

Ik neem aan dat je buffer een paar duizend euro betreft, iig niet meer dan een ton? Dan kan je gewoon bij elke grote bank je geld zetten. Je krijgt sowieso je geld terug mocht er iets mis gaan. Als ik toch moet kiezen, dan denk ik dat Rabo het meest veilig is. Al hebben alle banken het lastig.

Dit is momenteel de ABN AMRO bank. De bank is min of meer een staatsbank, en kan dus niet omvallen. Je spaargeld is overigens tot een ton per persoon gegarandeerd door de staat.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100