Je hoeft alleen Box 3 belasting te betalen.
Er is geen sprake ivan een baan of een inkomen uit arbeid/ondernemen. Onder box 3 vallen alle inkomsten die tot stand komen door rendement op je vermogen. Hieronder vallen onder andere obligaties, aandelen, spaartegoeden, inkomsten uit onroerend goed en inkomsten uit deposito’s. Als day trader verdien je geld door je eigen geld (met risico) te investeren in effecten. Het bedrag dat je hiermee verdient kan je dan ook aangegeven als inkomsten uit eigen vermogen.

Het vermogen boven de vrijstelling van ruim € 30.000 / fiscale partners het dubbele wordt minimaal belast met 0,64% te betalen belasting. En kan oplopen tot 1,87% maar dan heb je het over vermogens boven een miljjoen.
fisbel
4 jaar geleden
tinus1969
4 jaar geleden
Hoe zit dat eigenlijk met emsnen die van daytraden hun beroep maken? Ik heb bv begrepen dat mensen die beroepsmatig/fulltime huisjes verhuren, wel degelijk in box1 worden aangeslagen.
fisbel
4 jaar geleden
Van Daytraden je beroep maken: vooralsnog is er geen sprake van dat je dan in Box 1 terecht zou komen. Mensen die beroepsmatig huizen verhuren worden aangeslagen in Box1. Het zou goed verdienen zijn als je veel inkomsten uit verhuur hebt zonder dat er enigerlei inkomen op te geven is.