wanneer moet je belasting betalen als je geld verdiend op long/short posities?

Is het opgeven van je vermogen op het hele jaar in box 3 voldoende?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (2)

Hoeveel geld je verdient of verliest met long/short posities is niet interessant. Het is voor de belastingdienst alleen van belang wat je totale vermogen aan het eind van het jaar is.
SimonV
4 jaar geleden
Opgeven in box3 is genoeg, tenzij optiehandel je voornaamste bron van inkomen is- dan gaat het naar box1.