Heb je een paypalaccount nodig als iemand jou geld geeft?

Een Engelssprekende streamer (DarkviperAU) doet een giveaway waar hij je $200 USD geeft als je van hem hebt gewonnen. Natuurlijk kan hij niet zomaar iemand geld geven. Daarom doet hij een soort loterij waar je tot 10 "entries" kan meedoen. Dan kiest hij iemand uit en spelen "de uitverkorene" en hem een spel die hun beide tegelijk kunnen spelen. Als de uitverkorene wint, geeft Viper die $200 USD via PayPal. Mijn vraag is: Moet de uitverkorene (die het spel heeft gewonnen) ook een PayPal-account hebben om dat bedrag te ontvangen?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.5K
Amadea
4 jaar geleden
Reken er maar op dat daar een grote adder bij in het gras zit en de kans dat er iemand anders rijker van wordt dan die streamer zelf bijzonder klein is....
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Als het te mooi lijkt om waar te zijn... is het dat meestal ook... Kijk uit!
Pieterke
4 jaar geleden
Ik maak uit de tekst op deze site uit dat je dan inderdaad een Pay-Pal account nodig hebt. Maar ik zou als ik jou was erg voorzichtig zijn. Ik denk ook dat er een grote adder onder het gras zit. Het riekt naar oplichting.
https://www.paypal.com/nl/smarthelp/article/wat-is-paypal-en-hoe-werkt-het-faq1776
LeonardN
4 jaar geleden
@Amadea/jodokus/Pieterke
Het is vaker voorkomend dat bekende youtubers geld weggeven. (of zoals DarkviperAU weleens doet mensen uitdaagt om een spel tegen hem te spelen wat jij beter kent dan hij)
Als ze daarin iets zouden doen wat niet eerlijk is of oplichting zou zijn, zou het snel gedaan zijn met de kijkers(abonnee's) en de reclame-inkomsten.
Dat zou ze dus wel iets meer kosten dan 200 dollar.
https://www.youtube.com/watch?v=BID1mr-Wam4 200 dollar weggeven is een peuleschil met wat MrBeast wel eens doet
https://www.huffpost.com/entry/youtube-star-mrbeast-orders-2-waters-leaves-10000-tip_n_5bce0e5ae4b0a8f17eef2a72
https://www.youtube.com/watch?v=uE6gud1voDs
Sommige van die youtubers krijgen meer geld binnen dan dat ze uit kunnen geven.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Na een melding, dat mijn paypal-gegevens waren gehackt heb ik het opgezegd (was al 5 jaar niet gebruik) Het saldo van € 10,- heb ik ze bij de opzegging geschonken, omdat ik mijn bankgegevens niet meer wilde doorgeven (zou via hen naar een goed doel gaan). Het enige wat ik nog vertrouw op financieel gebied via internet is mijn eigen bank.

Antwoorden (1)

Hey!

Ja helaas heb je een PayPal account nodig om het geld te kunnen ontvangen. Dit is echter geheel gratis! Het geld wordt bewaard totdat je een PayPal account hebt aangemaakt dus geen haast nodig!

Fijne Feestdagen!