Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel krijg je met uitwonende beurs?

Hoi hoi,
Ik wil binnenkort op mezelf gaan wonen als student. Ik heb een appartement op het oog en stel het word dat appartementje betaal ik in totaal €325 euro per maand(niks is nog zeker of ik dat appartementje krijg of neem ) en aangezien ik dat niet alleen kan betalen van mijn bij baantje wil ik een uitwonende beurs aanvragen. Ik ben alleen heel erg benieuwd hoeveel ik zal krijgen krijg. Heeft iemand enig idee hoeveel het is? Zo kan ik berekenen of ik elke maand rond kom. Of weet iemand waar ik dat kan vinden ik kan het namelijk niet duidelijk vinden.

Alvast heel erg bedankt :) .

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
3.7K
fisbel
4 jaar geleden
Een aanvullende beurs is zeker wel mogelijk als je een universitaire of HBO-studie doet. Ook als je onder het nieuwe stelsel valt. De hoogte van deze beurs is afhankelijk van het verzamelinkomen van vader en moeder van twee jaar terug.
tinus1969
4 jaar geleden
@fisbel link/bron?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/studiefinanciering/studiefinanciering-hbo-universiteit

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

In de meeste gevallen is het bedrag nul, omdat in de meeste gevallen je geen recht hebt op een beurs maar alleen een studielening. Je krijgt alleen een beurs als je vavo/mbo-student bent (of als je nog op de middelbare school zit); of nog onder het oude systeem valt.
Onder het oude systeem is het maximale bedrag 396 euro; als mbo-student maximaal 366 euro. Exacte bedragen kun je laten berekenen. Zie link
(Lees meer...)
4 jaar geleden
Inekez1
4 jaar geleden
-
Vraag gaat over uitwonende beurs. Dat is iets anders dan de aanvullende beurs.
Als je nu basisbeurs krijgt voor thuiswonende dan is dat nu € 83,70 per maand. Als uitwonende mbo-student krijg je € 273,17 per maand. Je krijgt dus minder dan 200 euro extra per maand, veel minder dan de kosten van je appartement.
(Lees meer...)
4 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding