Oma overleden. Moeder vooroverleden. Moeders erfenis verworpen. Ben ik plaatsvervangend erfgenaam oma

Toen mijn moeder een aantal jaar geleden overleed, heb ik haar erfenis verworpen. Nu is onlangs haar moeder, mijn oma overleden.
Plaatsvervulling is me duidelijk; ik erf (als enig kind) van mijn oma's nalatenschap wat mijn moeder zou hebben geërfd als ze nog had geleefd. Maar gaat dat ook op als ik mijn moeders erfenis verworpen heb?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2K
marjolein55
4 jaar geleden
Ligt er aan of dit via een notaris is gegaan of niet.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Er zijn gratis telefoonnummers om een student advocaat om raad te vragen. Hij/zij leert ervan en kan het antwoord voor je opzoeken. Rechtswinkel bijvoorbeeld.

Antwoorden (1)

Ja plaatsvervulling gaat nog steeds op ook al heb je je moeders nalatenschap verworpen.
artikel 12 boek 4 BW sluit plaatsvervulling niet uit indien in het verleden de erfenis van de plaatsvervangde (ic je moeder) is verworpen.
Toegevoegd op 03 augustus 2019 15:01: bron, tekst